شناسهٔ خبر: 50410742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

آیت‌الله جنتی:

مناسبت‌های مذهبی تجدید حیات تشیع است

دبیر شورای نگهبان، مناسبت‌های مذهبی را مایه تجدید حیات تشیع خواند و گفت: الحمدلله یکی از امتیازات فرهنگ غنی تشیع وجود مناسبت‌های گوناگون همچون اعیاد و شهادت‌ ائمه اطهار علیهم السلام است که در دیگر فرهنگ‌ها چنین چیزی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه امروز چهارشنبه (۵ آبان ۱۴۰۰) این شورا با تبریک به مناسبت روز پرخیر و برکت ۱۷ ربیع‌الاول فرارسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) گفت: الحمدلله یکی از امتیازات فرهنگ غنی تشیع وجود مناسبت‌های گوناگون همچون اعیاد و شهادت‌ ائمه اطهار علیهم السلام است که در دیگر فرهنگ‌ها چنین چیزی وجود ندارد.

امروز شاهد هستیم که در هر مناسبت مذهبی در شهرهای بزرگ و کوچک و روستاها مردم مراسم جشن و عزاداری برگزار می‌کنند و ما خوشحالیم که از این فرهنگ برخورداریم و سایه اهل بیت علیهم السلام بر سر ما گسترده است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار عمومی ربیع‌الاول خاطرنشان کرد: بیانات مقام معظم رهبری نشان از اشراف و درک جامع ایشان از مسائل امت اسلامی داشت و ایشان شخصیتی آگاه، به روز و مسلط به اوضاع هستند که دعا برای سلامتی و طول عمر با عزت ایشان برای ما فرض است./ فارس

نظر شما