شناسهٔ خبر: 50410212 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

لغو مجوز فعالیت بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی چین در آمریکا

مجوز فعالیت شرکت چینی «چاینا تِلِه‌کام» در آمریکا لغو شد.

صاحب‌خبر -

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، دولت آمریکا اعلام کرد به دلیل نگرانی‌های «قابل ملاحظه» امنیت ملی، شرکت مخابرات «چاینا تِلِه‌کام» چین را از فعالیت در ایالات متحده منع کرده است.

واشینگتن مدتی است مدعی نفوذ شرکت‌های چینی به شبکه‌های کلیدی آمریکا است و اقدام «کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده» در لغو مجوز شرکت «چاینا تله‌کام» در آمریکا نیز در همین راستا انجام می‌شود.

بنا به دستور نهاد یادشده، شرکت «چاینا تله‌کام» باید خدمات خود در ایالات متحده را ظرف ۶۰ روز متوقف کند.
«چاینا تله‌کام» که می‌گوید بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خط ثابت و پهنای باند جهان است، از ۲۰ سال پیش مجوز ارائه خدمات مخابراتی در ایالات متحده را داشته و اکنون در ایالات متحده میلیون‌ها مشتری دارد.

«کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده» در بیانیه‌ای مدعی شد: «مالکیت و کنترل این شرکت توسط دولت چین خطرات قابل توجهی را برای امنیت ملی و اجرای قانون ایجاد می‌کند.»

این سازمان هشدار داد فعالیت‌های این شرکت «به پکن فرصت می‌دهد تا به ارتباطات ایالات متحده دسترسی پیدا کرده، این داده‌ها را ذخیره و مختل کند یا از آن برای جاسوسی و سایر فعالیت‌های مضر علیه ایالات متحده استفاده کند.»
چین این‌گونه اتهام‌ها را رد می‌کند و سخنگوی «چاینا تله‌کام» هم در ایمیلی نوشته است که تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده «مأیوس‌کننده» است.

روابط آمریکا و چین مدتی است بر سر طیفی از مسائل از جمله تایوان، هنگ کنگ، حقوق بشر و تجارت و فناوری با چالش مواجه شده و رو به تیرگی گذاشته است.

نظر شما