شناسهٔ خبر: 50409760 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری همایش بین المللی ماهی شناسی در گیلان

نخستین همایش بین المللی ماهی شناسی ایران به صورت مجازی در دانشگاه گیلان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان گفت: نخستین همایش بین المللی ماهی شناسی ایران با شرکت و سخنرانی ۱۳ کارشناس از آلمان، استرالیا، روسیه، ترکیه، اسپانیا، ازبکستان، عراق، هندوستان، صربستان و ایتالیا به صورت مجازی برگزار شد.

او افزود: ماهی شناسی ماهیان مناطق آفریقا، اروپا، آسیا، دریای خزر، مشرق زمین و ماهیان خلیج فارس و دریای عمان از موضوعات اصلی این همایش بود.

رئیس دانشگاه گیلان اظهار داشت: تنوع زیستی و حفاظت از ماهیان، آرایه شناسی و سیستماتیک ماهیان، زیست شناسی، بوم شناسی، رفتارشناسی ماهیان، ژنتیک و تکوین ماهیان، فیزیولوژی، تکثیر و پرورش ماهیان، بهداشت و بیماری‌های ماهیان، مدیریت صید و فرآوری محصولات ماهیان از جمله موضوعاتی بود که در این همایش مطرح شد.

رضی تصریح کرد: از ۳۵۰ مقاله ارسال شده از ۱۵ کشور در اروپا، آسیا، افریقا، اقیانوسیه و امریکای جنوبی به دبیرخانه این همایش ۳۰۸ مقاله پذیرفته و  ارائه شد.

برگزاری همایش بین المللی ماهی شناسی در گیلان

نهمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی ماهی شناسی ایران با همکاری انجمن ماهی شناسی ایران در روز‌های ۴ و ۵ آبان ماه به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد.

انتهای پیام/ع

نظر شما