شناسهٔ خبر: 50409392 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اختلاف آمریکا و کره جنوبی برای اعلام پایان جنگ در شبه جزیره

آمریکا به دلایل مختلف با راهکارهای کره جنوبی به منظور ترغیب کره شمالی برای حضور در پای میز مذاکره موافق نیست و به نظر همین موضوع باعث اختلاف میان دو طرف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از کره هرالد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا معتقد است هرچند آمریکا و کره جنوبی درباره لزوم تعامل دیپلماتیک با کره شمالی اتفاق نظر دارند اما درعین حال ممکن است درخصوص اقدامات لازم برای متقاعد ساختن کره شمالی برای حضور در میز مذاکره با یکدیگر اختلاف داشته باشند.

اظهارات سالیوان از این جهت حائز اهمیت است که نماینده های آمریکا و کره جنوبی اخیرا با هدف گفتگو درباره بازگرداندن کره شمالی به پای میز مذاکره با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

هرچند سالیوان مدعی است که مذاکرات اخیر با همتایان کره جنوبی بسیار سازنده بوده اما درعین حال حاضر به پاسخ به این سوال نشد که آیا آمریکا از گزینه اعلام پایان جنگ در شبه جزیره برای ازسرگیری مذاکره با کره شمالی استقبال میکند یا خیر.

هرچند کره جنوبی بر اعلام پایان جنگ به عنوان راهی برای ترغیب کره شمالی برای حضور در پای میز مذاکره اصرار دارد اما برخی معتقدند چنین اقدامی می‌تواند ماهیت حضور نظامیان آمریکایی در کره جنوبی را زیر سوال ببرد و مسلما درحال حاضر آمریکا هیچ تمایلی به خروج نیروهای خود از این منطقه ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما