شناسهٔ خبر: 50409389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

خضریان: با اعمال محدودیت تردد شبانه، شهر برای طبقه مرفه قرق می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ افزود: موضوع بعدی اینکه در حالی که اعلام می‌کنیم مدارس حضوری شوند و دورکاری کارمندان را برداشته‌ایم، همچنان نشستن یک خانواده در یک خودرو را منع می کنیم! از یک سو مترو باز است، هواپیماها با تمام ظرفیت در حال کار هستند و در این شرایط محدودیت‌های تردد شبانه همچنان ادامه دارد. این موضوع از سوی افکار عمومی قابل هضم نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، درباره عدم لغو محدودیت تردد شبانه کرونایی در تهران و دیگر شهرها اظهار کرد: منع تردد شبانه درحالی هنوز در کشور در حال اجرا است که اعمال این محدودیت از سه منظر قابل بررسی است.

وی در ادامه بیان کرد: با اعمال محدودیت تردد شبانه، تهران و دیگر شهرهای بزرگ برای طبقه مرفه و بالا نشین قرق می‌شود و عملا اعلام شده است که تهران‌گردی در شب‌ها برای طبقه مرفه است زیرا مانعی برای تردد افراد جز پرداخت هزینه وجود ندارد.

خضریان با بیان اینکه با این طرح افراد با دادن پول مجوز گشت و گذار در شب را پیدا می‌کنند خاطر نشان کرد: ما معتقدیم در کشوری زندگی می‌کنیم که عدالت جزو ارزش‌های بالادستی است و می‌خواهیم به سمت عدالت حرکت کنیم و این طرح برخلاف این گفتمان علیه جامعه مستضعف عمل می‌کند و حداقل‌های آرامش و آسایش یک خانواده معمولی را از آنها می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در ادامه با بیان اینکه علاوه بر اینکه این نوع رفتار عادلانه نیست ادامه داد: موضوع دوم پیرامون محدودیت تردد شبانه این است که ستاد ملی کرونا هیچ گونه آمار و ارقامی درباره فواید حاصل از اجرای محدودیت تردد شبانه ارائه نداده و نگفته که با اجرای این طرح چقدر از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری شده است. از نظر علمی هنوز کسی نتوانسته اثر بخشی محدودیت تردد شبانه را ثابت کند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم مردم را مجبور به کارهای غیر علمی و بدون استدلال کنیم و برایشان محدودیتی وضع کنیم که با گذشت چندین ماه هیچ استناد علمی مبنی بر فوایدش ارایه نشده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ افزود: موضوع بعدی اینکه در حالی که اعلام می‌کنیم مدارس حضوری شوند و دورکاری کارمندان را برداشته‌ایم، همچنان نشستن یک خانواده در یک خودرو را منع می کنیم! از یک سو مترو باز است، هواپیماها با تمام ظرفیت در حال کار هستند و در این شرایط محدودیت‌های تردد شبانه همچنان ادامه دارد. این موضوع از سوی افکار عمومی قابل هضم نیست.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: با عنایت به آنچه گفته شد، نباید به گونه‌ای عمل شود که جامعه اینگونه برداشت کند که تصمیم‌گیران بدون توجه به آسیب مهمی که این طرح به ارزش مهمی چون عدالت وارد می‌کند و همچنین بدون استدلال علمی جهت توجیه افکار عمومی این طرح را بدون توجه به عدالت و عقلانیت با عنایت به درآمدزایی آن ادامه می‌دهند که این مساله منجر به آسیب به سرمایه اجتماعی کشور می‌گردد.

خضریان در ادامه خاطر نشان کرد: این موضوع را یک بار در مجلس تذکر دادم و بعد از این تذکر اعلام شد که محدودیت تردد برداشته شده است ولی بعد از مدتی متوجه شدیم که ستاد ملی کرونا همچنان در حال اجرای محدودیت تردد شبانه است؛ لذا بدون توجه به استدلال‌ها و در شرایطی که مهمترین لازمه‌ی غلبه بر کرونا، همراهی اجتماعی است، نمی‌شود کشور را اینگونه اداره کرد.

خضریان افزود: با توجه به اینکه موضوعات کرونا و تصمیم‌گیری درباره آن در اختیار مجلس نیست و مربوط به ستاد ملی کرونا است، نیازمند ورود اعضای این ستاد خصوصا رئیس جمهور هستیم.

نظر شما