شناسهٔ خبر: 50409012 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آلمان سودان را به قطع کمک‌های بین‌المللی تهدید کرد

وزارت امورخارجه آلمان ضمن تاکید بر پایان کودتای نظامی سودان اعلام کرد در صورت ادامه این شرایط کمک‌های بین‌المللی خود را قطع خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد در صورتی که کودتا در سودان «فوراً خاتمه نیابد»، این کشور کمک‌هایی را که در چارچوب تعهدات بین‌المللی ملزم به انجام آن‌ها است متوقف خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان آمده است: «اگر فورا به این کودتا خاتمه داده نشود، می‌تواند برای تعاملات بین‌المللی که آلمان تاکنون در آن شرکت داشته و از آن حمایت کرده است عواقب جدی داشته باشد. آلمان در چنین شرایطی به حمایت‌های خود ادامه نمی‌دهد.»

در ادامه بیانیه وزیر امور خارجه آلمان آمده است: «کودتای نظامی در سودان یک تحول فاجعه‌بار است. این کودتا کشور را در وضعیتی خطرناک قرار می‌دهد و آینده دموکراتیک و صلح‌آمیز سودان را زیر سوال می‌برد، هدفی که جامعه بین‌المللی برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.»

وی افزود: وزارت امور خارجه آلمان اقدامات نیرو‌های نظامی سودان را محکوم می‌کند چرا که نه تنها به صورت غیرقانونی نخست وزیر را زندانی کرده اند بلکه نسبت به افرادی که برای دفاع از دموکراسی به خیابان آمدند اقدامات خشونت آمیز انجام دادند.

ماس، ژنرال البرهان را مانعی بر سر راه دموکراسی سودان خواند و خواستار آزادی هرچه سریع‌تر حمدوک و دیگر افراد در بند شد.

گفتنی است بامداد روز دوشنبه تلویزیون دولتی سودان برنامه‌های خود را متوقف کرد و ژنرال البرهان، مسئول انتقال قدرت در سودان از دستگیری تقریبا همه اعضای غیر نظامی دولت از جمله عبدالله حمدوک خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما