شناسهٔ خبر: 50408999 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیرعامل خبرگزاری رسا مطرح کرد؛

بودجه میلیاردی برای راضی کردن غربگرا ها از امام خمینی

حجت الاسلام والمسلمین محققی گفت: مجموعه نشر اندیشه امام خمینی در دام غرب‏گرایی افتاده و بودجه میلیاردی دارد آن وقت آثار فاخر معطل می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در مراسم رونمایی از کتاب رمان «سنگی که سهم من شد» ضمن اشاره به ضرورت دشمن شناسی گفت: مباحث تاریخ تطبیقی با رویکرد دشمن شناسی توسط استاد حاج مهدی طائب تاکنون در سه دوره در طول دو دهه برگزار شده که چند ویژگی دارد و این رمان براساس ویژگی‎های این مباحث نوشته شده است.

وی افزود: ویژگی تحلیل در مطالعات تاریخی استاد حاج مهدی طائب برجسته است؛  زیرا ایشان از بیان تاریخ صرف مانند سیره ابن هشام پرهیز کردند. این شیوه مطالعات تاریخی، مخاطب را به تدبر در رویدادهای تاریخ اسلام وادار می کند؛ چرا که همواره اتفاقات تاریخی با نگاه ریشه یابی، جریانی و مستند دنبال می شود و این فراتر از گزارش صرف تاریخی است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با شمارش ویژگی تطبیقی و دشمن شناسی مطالعات تاریخی استاد مهدی طائب، فرمانده قرارگاه فرهنگی عمار تأکید کرد: تطبیق حوادث تاریخی بر وقایع امروز یا دیگر برهه های تاریخ، ویژگی برجسته این کتاب است که به صورت خط سیر منسجم قابل مطالعه است.

این کتاب سرشار از رموز ستیز با دشمن است

وی با اشاره به آیات اولیه سوره منافقین در خصوص ویژگی شبکه نفاق و راهکار مقابله با آن گفت: این کتاب سرشار از رموز ستیز با دشمن و مباحث تاریخی حول آن است که مقرون به آیات قرآن با درک هنری به مخاطب عرضه می شود؛ استاد حاج مهدی طائب با تکیه بر منابع معتبر و با تتبع وسیع محققان موسسه بعثت در خصوص مباحث تاریخی تدریس می کند؛ این مباحث روشنی و بصیرت دارد و البته نیازمند نقد منصفانه نیز می باشد. در هر سه دوره، شاگردانی برجسته تربیت کردند که امروزه مسؤولیت برخی مراکز مهم فرهنگی در سازمان تبلیغات و سایر ارگان‏های تبلیغی را بر عهده دارند.

بودجه میلیاردی برای راضی کردن غربگرا ها از امام خمینی

حجت الاسلام محققی با تجلیل از خط سیر دشمن شناسانه خصوصاً مبارزه با صهیونیسم در تحقیقات و مطالعات علمی موسسه فرهنگی بعثت تأکید کرد: نفوذ با هدف تحریف و استحاله به خوبی در کتاب «سنگی که سهم من شد» تصویر شده است و انسان با خواندن آن به یاد تحریف تاریخ انقلاب می افتد؛ غم ‎انگیز است که مجموعه هایی با کارکرد حفظ و نشر اندیشه های امام با بودجه های میلیاردی در دام غرب‏گرایی افتاده و سعی دارند خوانش هایی متفاوت و نو از اندیشه امام داشته باشند که غرب‏گراها را راضی نگه دارند.

وقتی امام را تحریف می کنند وظیفه انقلابی ها دوچندان می شود

وی با اشاره به سکوت متولیان تبلیغ و ترویج آثار و افکار امام راحل و همراهی با خط تحریف شخصیت امام گفت: با توجه به تلاش ها برای تحریف و ترسیم چهره ای لیبرال از اندیشه های پیر جماران،  وظیفه خط انقلاب دوچندان می شود که از شخصیت والای امام حراست کند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با بیان این که انقلاب اسلامی به هنر و ادبیات داستانی برای تعمیق و ترویج نیاز دارد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تأکید می‏کنند که هر جریان و اندیشه‏ای در قالب هنر ماندگار می شود؛[1] لازم است از آثاری که سعی در هنری کردن مباحث عمیق نظری دارند حمایت شود و این تاسف آور است که چنین کار فاخری در مؤسسه علمی بعثت به علت کمبود بودجه و امکانات، معطّل  و مُراعا بماند، در حالی که بودجه ‏های میلیاردی در خصوص اشرافی‏گری و لیبرال نشان دادن شخصیت امام خرج شود.

کتاب «سنگی که سهم من شد» کشش داستانی و خط سیر منسجمی دارد

وی در ادامه به ارزیابی ویژگی های این کتاب پرداخت و گفت: کتاب «سنگی که سهم من شد»  با ذوق قریحه هنری  نوشته شده، علاوه بر کشش داستانی، تصویرسازی خوب و خط سیر منسجمی بر کتاب حاکم است؛ البته به نظر من محتوا سنگین و فشرده ارائه شده است؛ سنگینی آن برای نسل جوان افزون می‎شود؛ الگوی خوبی نیز برای شبیه ‏سازی و رویکردهای عاطفی در این رمان با رویکرد عبرت ‎آموزی ارائه شده است.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم این کتاب الگویی مستحکم، متین و پر مغز برای حضور معارف ناب انقلاب و مباحث تحلیلی تاریخ اسلام در عرصه هنر باشد و روز به روز این هنر متعالی رشد کند؛ لازم است برای رشد و اعتلا، چنین آثار فرهنگی توسط کارشناسان و اهل خبره ادبیات داستانی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نقد شوند.

[1] بیانات مقام معظم رهبری، ۱۰/۳/۱۳۸۶

نظر شما