شناسهٔ خبر: 50408421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

در جلسه هیئت دولت عنوان شد

نظر رئیسی درباره حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت پیش بینی، پیشگیری و تجهیز در مقابل حملات سایبری، گفت: عده‌ای قصد دارند با ایجاد بی‌نظمی و اخلال در زندگی مردم آنان را عصبانی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به حمله سایبری روز گذشته به سیستم جایگاه‌های سوخت در کشور، گفت: هدف از این اقدام مختل کردن زندگی مردم بود تا بتوانند به مقاصد مشخص خود برسند.

وی افزود: در این حمله سایبری نه تنها مسئولین دچار سردرگمی نشده بلکه بلافاصله شرایط را مدیریت کردند و مردم نیز آگاهی خود را در مواجهه با این مشکل نشان دادند و با هوشیاری اجازه ندادند که کسی بتواند سوء استفاده و فرصت طلبی کند.

رئیس‌جمهور با تمجید از اطلاع‌رسانی به موقع رسانه ملی، تأکید کرد: جا دارد صمیمانه از همراهی و همکاری مردم نیز قدردانی کنیم. متقابلاً وزارت نفت باید نسبت به جبران آثار اخلال ایجاد شده اقدام کند که حقی از مردم ضایع نشود.

رئیسی تصریح کرد: باید در عرصه جنگ سایبری آمادگی جدی داشت و دستگاه‌های مربوطه با تقسیم کار مناسب اجازه ندهند دشمن در این عرصه اهداف شوم خود را پیگیری کرده و در روند زندگی مردم مشکل ایجاد کند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت و اولویت خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم، گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند که هر کسی که شهروند ایران است و در این مملکت زندگی می‌کند فارغ از دین، مذهب، قوم و نژاد بر گردن ما حق دارند و ما نیز نسبت به آنان تکلیف و وظیفه خدمت رسانی داریم. لذا نگاه و رویکرد مسئولین باید خدمت به همه اقشار و مردم باشد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به گفتگو با دانشجویان و ابراز نگرانی تعدادی از آنان از وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی، به وزرای علوم و بهداشت و درمان دستور داد نسبت به تجهیز ترمیم و رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشجویان متاهل و مجرد اقدامات لازم را به عمل آورند.

نظر شما