شناسهٔ خبر: 50407982 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

عُمر موتورخانه این تالار از مدیر آن بیشتر است!

خبرگزاری ایسنا

مدیر تالار «هنر» با ابراز تاسف از اینکه این تالار در این سال‌ها بازسازی نشده است، می‌گوید: موتورخانه تالار دو سه سالی از من بزرگ‌تر است!

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

حسین موذن، مدیر تالار «هنر» که در زمینه تئاتر کودک و نوجوان هم فعال است، در دوران کرونا فرصت را غنمیت شمرد و دستی به سر و روی این تالار کشید اما آن گونه که خودش می‌گوید مشکلات این تالار بسیار بیش از این‌هاست و به این راحتی و با این بودجه‌های ناچیز حل نمی‌شود.

او درباره تازه‌ترین وضعیت بازسازی تالار هنر می‌گوید: کل پرده‌ها و سیستم بالابر را بازسازی کرده‌ایم. پرده‌های تالار واقعا کهنه و فرسوده بود و همیشه گروه‌های نمایشی از این بابت گله داشتند.

این مدیر هنری با ابراز تاسف از بدقولی پیمانکارانی که در این تالار مشغول کار هستند، ادامه می‌دهد: به ما قول داده بودند بازسازی این دو بخش کمتر از یک ماه زمان ببرد ولی متاسفانه پیمانکاران عموما بدقول هستند و در این مورد اخیر هم کار را زخمی کردند و حالا می‌گویند طناب‌های سیستم بالابر باید از خارج از کشور برسد.

موذن اضافه می‌کند: به هر حال حجم کار زیاد است و در یک مدت کوتاه جمع نمی‌شود ولی خوشبختانه مشکل فرسودگی پرده برای یک مدت طولانی حل خواهد شد.

او با بیان اینکه تعطیلات اجباری کرونایی بهترین زمان برای تعمیر و بازسازی مکان‌هایی مانند تالار هنر بوده است، می‌افزاید: البته حجم کارهای تالار خیلی بیش از اینهاست چون متاسفانه آخرین تعمیرات تالار به دهه 80 برمی‌گردد و مشکل بزرگ‌تر، کمبود بودجه است. در حالیکه اگر طی سال‌های گذشته این تعمیرات به شکل تدریجی و خورد خورد انجام می‌شد، تالار امروز این چنین فرسوده نبود و این حجم از کار انباشت نمی‌شد. ضمن اینکه در سال‌های گذشته هم اعتبارات بیشتر بود و هم هزینه‌ها بسیار پایین‌تر.

موذن با اشاره به فرسودگی سیستم موتورخانه تالار هنر می‌گوید: این موتورخانه دو سه سالی از من بزرگ‌تر است! هر تابستان و زمستان تن‌مان می‌لرزد که چگونه تالار را سرد و گرم کنیم و به همین دلیل به دوستان وزارتخانه گفته‌ام دست کم چند اسپیلیت تهیه کنند تا در کنار سیستم سرمایش و گرمایش تالار بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

این فعال تئاتر کودک و نوجوان با ابراز تاسف از بی‌توجهی به این مقوله ادامه می‌دهد: تالار کودکان هم مانند خود تئاتر کودک و نوجوان مظلوم است و کسی به آن اعتنایی نمی‌کند زیرا متاسفانه مدیران ما شعاری و اهل تبلیغات هستند. بازسازی مکان‌هایی مانند تئاتر شهر یا تالار رودکی تبلیغات گسترده‌تری دارد ولی با تالار هنر که ویژه کودکان است که نمی‌توان تبلیغ کرد! از آنجا که سیاست، مساله کودکان نیست، امور مربوط به کودکان هم جاذبه‌ای برای مردان سیاست ندارد.

مدیر تالار هنر در پایان درباره اجراهای این مکان توضیح می‌دهد: مسلما گروه‌هایی که اجرایشان به دلیل تعطیلات متوقف شد، در اولویت هستند. به دلیل این تعطیلات ناچار شدیم برنامه نیمه اول سال را به نیمه دوم منتقل کنیم و با گروه‌هایی که برای شش ماه دوم نوبت داشتند، تماس می‌گیریم تا در صورت تمایل، نیمه اول سال آینده اجراهای خود را انجام بدهند. البته امیدوارم تعطیلات دیگری در پیش نداشته باشیم که دوباره همین برنامه‌ریزی هم به هم بخورد.

تالار هنر پیش از انقلاب ساخته شده است. گفته می‌شود این تالار در آغاز به عنوان بخشی از دانشگاه هنر که در مجاورت آن است و برای فعالیت‌هایی مانند باله مورد استفاده قرار می‌گرفته. از دهه 70 و 80 بتدریج فعالیت این تالار بر اجرای نمایش‌های کودکان متمرکز شده و حالا سال‌هاست که در کنار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان یکی از دو مرکز تخصصی تئاتر کودک شناخته می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما