شناسهٔ خبر: 50405218 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

صداوسیما متحول شده است؟

صداوسیما همیشه متهم بوده که رویکرد تبعیض آمیز و جناحی در پوشش اخبار کشور دارد.

صاحب‌خبر -

فرارو- مدیریت جدید سازمان صداوسیما در پی بروز بحران بنزین و ماجرای انتصاب داماد زاکانی در شهرداری تهران رویکرد تازه‌ای را در این سازمان در زپی گرفته است که از سوی برخی از ناظران به عنوان نشانه‌های های تغییر تفسیر شده است. 

به گزارش فرارو، پس از هک سامانه کارت سوخت و اختلال سراسری در عرضه بنزین به مردم، صداوسیما به صورت گسترده‌ای به ماجرا پرداخت و با یک رویکرد متفاوت نسبت به قبل اخبار اتفاقات رخ داده را پوشش داد. 

این اقدام صداوسیما بی‌سابقه و غافلگیر کننده بود. پیش از این صداوسیما پس از وقوع حوادث مشابه تا ساعات طولانی هیچ خبری منتشر نمی‌کرد و پس از آن هم به صورت کاملا منفعلانه به بررسی ماجرا می پرداخت. 

اما روز گذشته از همان دقایق اولیه به طور ویژه و مستمر به مسئول ورود پیدا کرد. 

در این راستا علیرضا خدابخشی، معاون سیاسی صداوسیما درباره مدیریت خبری ماجرای اختلال کارت سوخت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "سه شنبه در پی اختلال در سامانه کارت سوخت، آقای دکتر جبلی شخصا هدایت بخش‌های خبری را بر عهده داشتند."

پیمان جبلی اخیرا ریاست سازمان صداوسیما را بر عهده گرفته است و برخی را امیدوار کرده که در رسانه ملی تغییرات گسترده ایجاد کند.

پیش از پیمان جبلی عبدالعلی علی عسگری ریاست صداوسیما را برعهده داشت که نسبت به عملکرد او انتقادات فراوانی وجود داشت.

از طرف دیگر پخش گزارش انتقادی و صریح درباره انتصاب داماد علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان مشاور شهردار از صداوسیما نیز نشانه دیگر ایجاد تغییر در این سازمان ارزیابی شده است. 

برخی فعالان رسانه‌ای اصولگرا در این باره به تغییر رویکرد صداوسیما در مدیریت جدید آن امیدوارترند.

صداوسیما همیشه متهم بوده که رویکرد تبعیض آمیز و جناحی در پوشش اخبار کشور دارد.

محمد صالح مفتاح در این رابطه نوشت: «پوشش خبرهای امروز نشان داد ریل صداوسیما در حال تغییر است. هم حمله سایبری به بنزین‌ها، هم انتشار نام نمایندگان مفسد و هم پیگیری موضوع داماد زاکانی.»

محمد رضا باقری کارشناس رسانه و فعال سیاسی اصولگرا هم در این رابطه نوشت: «نوع واکنش خبر ساعت 14 و بسته ای که برای اطلاع رسانی مسئله بنزین تدارک دیدند تحسین برانگیز و متفاوت از رویه های گذشته بود.تغییرات محسوس در معاونت سیاسی به همین زودی. بیش باد»

اما در این راستا برخی فعال اصولگرا تحلیل های بحث برانگیری هم ارائه کردند از جمله حمید رسایی که در توئیتی نوشت: «دوسال قبل در توطئه بنزینی حسن روحانی، اگر به جای علی‌عسگری، یکی مثل جبلی رییس صدا و سیما بود، ترکش تصمیم نپخته‌‌ روحانی به خودش برمی‌گشت و کشته‌ای هم روی دست نظام نمی‌ماند! واگر امسال حکم علی‌عسگری تمدید شده بود، یحتمل چند کشته دیگر روی دست نظام مانده بود.»

این توئیت با واکنش‌ها و انتقادات زیادی همراه بود. 

با وجود اینکه اصولگرایان از تغییر ریل صداوسیما سخن می‌گویند اما برخی ناظران در این باره تردید دارند و معتقدند ممکن است این رویکرد تازه گذرا باشد و به زودی صداوسیما به مسیر پیشین بازگردد و یا رویکرد تنگ نظرانه از جنس دیگری را در پیش گیرد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما