شناسهٔ خبر: 50401087 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

قطع شدن ارتباط تلمبه ها با جایگاه سوخت، علت تأخیر در بازگشایی پمپ های بنزین است

نخعی گفت: علت تأخیر در بازگشایی پمپ های بنزین، قطع شدن ارتباط تلمبه های هر جایگاه با سیستم همان جایگاه است که باید به صورت دستی تنظیم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی با برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما در خصوص مشکلات به وجود آمده برای سوختگیری گفت: پس از بروز مشکل، پیگیر موضوع شدم و از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی علت را جویا شدم.

او با اشاره به اینکه هنوز اظهار نظر قطعی راجع به علت این موضوع صورت نگرفته است، افزود: حمله سایبری به سامانه سوخت رسانی مطرح شده است که در برخی منابع تأیید شده است.

بیشتر بخوانید

نخعی اظهار کرد: در این موضوع، ارتباط هر تلمبه در پمپ‌های بنزین با سیستم اصلی همان جایگاه قطع شده بود و ارتباط جایگاه نیز با مرکز اطلاعات کشور قطع شده بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: این نوع اختلال باعث شده تا روند بازگشایی پمپ‌ها با تأخیر مواجه شود، زیرا باید نرم افزار‌های هر تلمبه نصب و راه اندازی مجدد شود و هر جایگاه به سیستم مرکزی متصل شود.

او ادامه داد: یقینا این موضوع از یک نقص فنی ساده پیچیدگی بیشتری دارد و باید منتظر اظهار نظر مقام های مسئول باشیم.

چرا سامانه داخلی از خارج مورد حمله قرار می گیرد؟

نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: جای بررسی دارد که چرا سامانه سوخت رسانی با وجود اینکه یک سامانه داخلی است و از اینترنت استفاده نمی کند باید از سوی یک کشور خارجی مورد حمله سایبری قرار بگیرد.

او افزود: برخی نواقص در جایگاه های سوخت وجود دارد و باید پیش بینی چنین مشکلاتی از قبل صورت می گرفت.

نخعی تصریح کرد: برای جلوگیری از چنین اقداماتی باید مانورهای فرضی برگزار می شد یا شرایط پیش بینی می شد تا درگیر چنین مشکلی هر چند به صورت موقت نمی شدیم.

۴ هزار و ۵۰۰ جایگاه عرضه سوخت در کل کشور وجود دارد.

انتهای پیام/ س

نظر شما