شناسهٔ خبر: 50401046 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سازمان جهانی بهداشت:

کرونا تمام نشده است

سازمان جهانی بهداشت، از همه کشور‌ها خواست واکسن‌های مورد تایید این سازمان را به رسمیت بشناسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ­­خبرگزاری بسیج، کرونا هنوز تمام نشده و همچنان در کمین مردم جهان است. این گزارش می افزاید کمیته فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد که کرونا هنوز تمام نشده است، و از همه کشور‌های جهان خواست، واکسن‌هایی که این سازمان آنها را تایید کرده است به رسمیت بشناسند. نشست کمیته فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت که ریاست آن را فرانسوا دیدیه حسین بر عهده دارد، هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود تا در آن به اوضاع کرونا پرداخته شود.


در پی تازه‌ترین نشست این کمیته که هفته گذشته برگزار شد، این کمیته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد "اگر چه به کمک استفاده روز افزون از واکسن کرونا و درمان، پیشرفت‌هایی در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا صورت گرفته است، اما تجزیه و تحلیل اوضاع کنونی و مدل‌های پیش بینی شده نشان می‌دهند، شیوع این بیماری همه گیر هنوز متوقف نشده است. سازمان جهانی بهداشت تا به حال استفاده از واکسن‌های ARN ویروس کرونا، فایزر/بیون تک، دو واکسن چینی سینو فارم و سینواک، واکسن هان جانسون و جانسون و نخسه‌های مختلف واکسن آسترازنکا را مجاز دانسته است.

 

پیش از اینتدروس آدهانومدبیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد موارد جدید ابتلا به کرونا در اکثر مناطق جهان بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. وی گفت: با انتشار سریع سویه بسیار مسری دلتا، جهان درخطر از دست دادن دستاورد‌های خود در مقابل کرونا قرار گرفته است، اما واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت همچنان موثر هستند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نیز سویه دلتای ویروس کرونا را مانند انتقال بیماری آبله مرغان توصیف کرده و هشدار داده است که این سویه می‌تواند باعث بیماری‌های شدید شود.

نظر شما