شناسهٔ خبر: 50401004 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

قرارداد انگلیس با آمازون برای استفاده از هوش مصنوعی در فعالیت‌های جاسوسی

آژانس‌های جاسوسی انگلیس قراردادی با شرکت خدمات اینترنتی آمازون (AWS) برای میزبانی اطلاعات محرمانه بسته‌اند، قراردادی با هدف تقویت استفاده از پردازش داده و هوش مصنوعی (AI) برای جاسوسی.

صاحب‌خبر -

 آژانس جاسوسی ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) پشتیبان خرید یک سیستم ذخیره‌سازی ابری با امنیت بالا شده است که توسط سرویس‌های MI5 و MI6 و همچنین سایر ادارات دولتی مانند وزارت دفاع این کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طبق اظهارات منابع آگاه، این توافق در سال جاری میلادی با واحد خدمات ابری شرکت آمازون صورت گرفته‌ است و اطلاعات همه‌ آژانس‌ها در انگلیس نگه‌داری خواهد شد.

GCHQ گفت که در مورد گزارشات مربوط به روابط خود با تامین‌کنندگان فناوری اظهار نظر نمی‌کند. آمازون نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

قرارداد انگلیس با آمازون برای استفاده از هوش مصنوعی در فعالیت‌های جاسوسی

در ماه فوریه، جاسوسان سایبری بریتانیا در آژانس جاسوسی GCHQ گفتند که به طور کامل از هوش مصنوعی برای الگویابی در حجم وسیعی از داده‌های جهانی، در راستای مقابله با اطلاعات نادرست خصمانه و به دام انداختن کودک‌آزاران بهره برده‌اند.

GCHQ سال‌ها است که از صورت‌های اولیه هوش مصنوعی مانند فناوری ترجمه استفاده می‌کند، اما اکنون استفاده از آن را افزایش داده است، افزایشی که تا حدی در واکنش به استفاده این تکنولوژی توسط کشورهای متخاصم و تا حدی به دلیل انفجار داده‌ها است که تاثیرگذاری این تکنولوژی را افزایش داده است.

جرمی فلمینگ، مدیر GCHQ، در کنفرانسی گفت که تعداد حملات باج افزارها در انگلیس در سال 2021 نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

 

نظر شما