شناسهٔ خبر: 50400791 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یامگا در راه تیام و شیخ؛

بازیکنی که توقعات را بالا برد/ سومین خارجی که عصای دست مجیدی شد

علی خلف

«کوین یامگا» مهاجم فرانسوی استقلال خیلی زود توانست خودش را در ترکیب این تیم جا انداخته و از کادر فنی و هواداران این تیم نمره قبولی بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، برای یک حرفه‌ای ۲۵ ساله حتی یک بازی کافی بود تا خودش را به هواداران و کادر فنی تیم بزرگی مثل استقلال ثابت کند. کوین یامگا قبل از آنکه بخواهد زیر فشار قرار گیرد، با زدن ۲ گل حساس و ارائه یک بازی خیلی خوب در نخستین آزمونش با پیراهن استقلال، انتظارات را برآورده کرد و یا بهتر است بگوییم انتظارات را از خودش بالا برد.

آبی‌ها که در گذشته‌های نه چندان دور مهاجمان خارجی داشتند که با آنها القابی چون الماس سیاه داده بودند، حالا می‌توانند با داشتن کوین یامگا خیال خود را بابت یک مهاجم توانمند و چارچوب شناس در خط حمله آسوده کنند.

هواداران استقلال هنوز خاطرات خوش مامه تیام که تنها با نیم فصل حضور در این تیم بهترین عملکرد را داشت و توانست بهترین گلزن خارجی این تیم شود را فراموش نکرده بودند که سر و کله یک حرفه‌ای تمام عیار به اسم شیخ دیاباته پیدا شد تا سایه‌اش را با گل زنی‌های متوالی بر سر تیام انداخته و پس از سال‌ها آبی‌ها را صاحب کفش طلا و عنوان آقای گلی کند.

حالا که شیخ دیاباته هم از جمع آبی پوشان جدا شده، کوین یامگا هموطن او از فرانسه پیراهن شماره ۱۱ آبی‌ها را بر تن کرد و در نخستین تجربه بر تن کردن پیراهن استقلال توانست در دیداری خارج از خانه ۲ گل بسیار حساس زده تا شاگردان مجیدی ۳ امتیاز شیرین و سخت را از ذوب آهن با خود به تهران بیاورند.

یامگا در صورت تداوم این روند و ادامه گلزنی برای آبی پوشان، می‌تواند همان گمشده خط حمله آنها باشد. مهاجمی که با قدرت بدنی و گام‌های بلندش هر خط دفاعی را آزار داده و از کوچک‌ترین فرصت‌ها نیز برای زدن به بزرگ‌ترین اهداف استفاده می‌کند.

نظر شما