شناسهٔ خبر: 50400762 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری:

فعالیت معادن راکد می‌تواند باعث ایجاد رونق در بحث تولید و اشتغال شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فعال شدن معادن راکد می‌تواند باعث ایجاد رونق در بحث تولید و اشتغال شود، بنابراین باید تدابیر لازم برای فعال‌سازی معادن راکد اندیشیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای عالی معادن چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه فعال شدن معادن راکد باید در دستور کار دستگاه‌های متولی از جمله سازمان صمت قرار بگیرد، اظهار داشت: اگر بهره‌برداران تمایلی برای فعال کردن معادن ندارند و در مهلت تعیین شده معدن تحت اختیار خود را فعال نکرده‌اند، امتیاز بهره‌برداری آن‌ها سلب شود.

او افزود: فعال شدن معادن راکد می‌تواند باعث ایجاد رونق در بحث تولید و اشتغال شود، بنابراین باید تدابیر لازم برای فعال‌سازی معادن راکد اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید

عباسی اضافه کرد: اگر معادن به‌دلایل متعددی مانند شرایط اقتصادی و کرونا دچار رکود شده باشند، می‌توان برای فعال شدن آن‌ها یک مهلت تعیین کرد.

او ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید در اسرع وقت پاسخ استعلامات را به بهره‌برداران از معادن اعلام کنند، اگر بهره‌برداران برای دریافت استعلام مراجعه نکردند، پاسخ استعلام به دستگاه مربوطه ارسال شود.

عباسی در پایان تصریح کرد: اگر قرار است مجوز بهره‌برداری از یک معدن به صورت کامل سلب شود، قبل از طرح شدن در جلسه شورای معادن باید در جلسات کارشناسی به صورت دقیق بررسی شود، همچنین صاحبان معادن باید حقوقات دولتی را به ازای میزان بهره‌برداری بپردازند.

انتهای پیام/ف

نظر شما