شناسهٔ خبر: 50395814 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابتلای بازار دارو‌های اعصاب و روان به بیماری کمبود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این روز‌ها یافتن دارو‌های اعصاب و روان در خراسان جنوبی کار آسانی نیست و کمبود دارو موجب سرگردانی متقاضیان شده است.

صاحب‌خبر -

آهنی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با توجه به اینکه رویکرد کشور حمایت از دارو‌های داخلی است دارو‌هایی خارجی که مشابه داخلی دارند ورود آن‌ها به کشور به حداقل ممکن رسیده است.

او با اشاره به اینکه قیمت دارو‌های اعصاب و روان خارجی گران است و این دارو‌ها پیدا نمی‌شوند افزود: دارو‌های اعصاب و روان داخلی هم کمیاب شده اند.

آهنی اظهار کرد: پیگیری‌های لازم در خصوص کمبود دارو‌های اعصاب و روان از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شده و مسئله با وزارت بهداشت و درمان مطرح شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: کمبود این دارو‌ها هر یک ماه اتفاق می‌افتد و با مشخص شدن کمبود‌ها بلافاصله نام دارو‌ها اعلام می‌شوند.

او با اشاره به اینکه علت گرانی دارو‌های اعصاب و روان عدم تخصیص ارز یا کمبود مواد اولیه است ادامه داد: در مقاطعی افزایش یا کاهش اتفاق می‌افتد، پیگیری می‌شود تا مشکل کمبود دارو‌های اعصاب و روان تا هفته آینده حل شود.

انتهای پیام / ط آ

نظر شما