شناسهٔ خبر: 50377664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به مرکز علم و فناوری سیرجان

نماینده مردم سیرجان در مجلس گفت: بیش از ۲.۵ میلیارد تومان جهت مرکز علم و فناوری سیرجان از اعتبارات مربوطه دولتی در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری دوشنبه شب در  نشست توسعه پایدار زیست و بوم نوآوری در دانشگاه صنعتی سیرجان اظهار داشت: شهرستان سیرجان با توجه به مراکز صنعتی و تولیدی در این بخش می‌تواند نقش مهمی را داشته باشد و یکی از مهم‌ترین تلاش‌های معاونت علمی و فناوری در این سال‌ها توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور بوده است .

وی افزود: این زیست‌بوم با همراهی دانشگاه‌ها، پارک‌های فناوری، کارخانجات نوآوری، خانه‌های خلاق و نوآوری و مهم‌تر از همه نیروی انسانی متخصص و فعال آن به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

صالحی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق اولویت کاری است و امروز ضرورت دارد که از طریق افزایش توانمندی‌های فناوری و نوآوری در کشور شاهد ارتقای نظام ملی نوآوری هستیم.

علیرضا دلیری مشاور حوزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در خصوص رفع مشکل مرکز فناوری سیرجان قول مساعد داد و اظهار داشت: ایران به پشتوانه ظرفیت عظیم دانشی و نیروی انسانی تخصصی در کشور توانست به جایگاه خوبی دست یابد و تلاش‌ها برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری نیز خواهد بود.

وی افزود: با نگاه تازه‌ به شرکت‌های دانش بنیان و جوانان خلاق می‌توان مشکلات را حل کرد و برای توسعه زیرساخت‌هایی مانند مراکز رشد و نوآوری در سیرجان پیگیری می‌شود. 

دلیری عنوان کرد: با هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات آنها به طور قطع مهره اصلی تحقق اقتصاد خوب خواهد بود و امروز در دنیا خلاقیت و نوآوری مقدمه اصلی توسعه جوامع امروزی شناخته می‌شود و بر همین اساس جامعه‌ای توسعه خواهد یافت که نوآوری به شکل واقعی در آن جریان داشته باشد.

۲.۵ میلیارد تومان برای مرکز علم و فناوری سیرجان

نماینده مردم سیرجان نیز گفت: نوآوری محرک اصلی رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی در کشورهای مختلف است و باید قبول کرد که همکاری و ارتباط با نخبگان، توسعه زیست بوم فناوری را به ارمغان می‌آورد.

شهباز حسن‌پور افزود: بیش از ۲.۵ میلیارد تومان جهت مرکز علم و فناوری سیرجان از اعتبارات مربوطه دولتی در نظر گرفته شده است و قطعا اگر زیست‌بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی توسعه یابد، قدم بزرگی برای تحقق جهش تولید در کشور برداشته خواهد شد.

وی افزود: درصدد ایجاد مرکز پارک علم و فناوری سیرجان هستیم و ایجاد این محل با الگوی توسعه می‌تواند یک تأثیر مثبت و رو به جلو در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری داشته باشد.

در این جلسه مقرر شد مرکز علم و فناوری سیرجان مراحل ارتباط بیشتر با صنایع و معادن شهرستان داده داشته باشند و به نقش پارک‌های علم و فناوری توجه شود.

انتهای پیام/80015/ق

نظر شما