شناسهٔ خبر: 50361640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فانی در گفتگو با دانشجو:

کانون کارآفرینی دانشگاه فردوسی زیرساخت ایجاد کسب و کار صادرات محور را فراهم می‌کند

دبیر کانون کارآفرینی و مهارت افزایی دانشگاه فردوسی گفت: در این کانون عرصه کارآفرینی برای ایجاد کسب و کار‌های فناورانه صادرات محور را فراهم می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

علی فانی، دبیر کانون کارآفرینی و مهارت افزایی دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو به تشریح فعالیت‌های این کانون پرداخت و اظهار کرد: با اینکه علم و دانش در دانشگاه تولید می‌شود، اما برای اینکه این علم در جامعه مورد استفاده قرار گیرد، نیاز است تبدیل به کار شود.

فانی بیان کرد: در واقع دانشگاه تولیدکننده اصلی علوم بنیادی است که ماده اولیه و ضروری برای تولید علوم کاربردی و فناوری محسوب می‌شود.

دبیر کانون کارآفرینی و مهارت افزایی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: بروز و ظهور فناوری بدون علوم بنیادی امکان پذیر نیست و اگر علوم کاربردی نباشد، علم تولید شده در دانشگاه‌ها در کتابخانه‌ها باقی می‌ماند و خاک می‌خورد.

وی با بیان اینکه تنها حلقه اتصال بین علوم تولیدی در دانشگاه‌ها و فناوری مورد نیاز جامعه، نهاد‌هایی مانند پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد یا دفتر تحقیق و توسعه در شرکت‌ها است.

فانی با بیان اینکه این مراکز با توجه به نیاز‌های روز دانش را به فناوری تبدیل می‌کنند، افزود: کانون کارآفرینی یکی از این نهاد‌های واسطه‌ای محسوب می‌شود که در فضای دانشجویی به کار می‌پردازد.

وی ادامه داد: ما در این کانون تلاش می‌کنیم تا فرصت‌های آموزشی و شغلی را در اکوسیستم دانشجویی دانشگاه فردوسی فراهم کنیم و تا در کنار تربیت نیروی انسانی ماهر، تاحدودی دغدغه جوانان را برای اشتغال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه برطرف کنیم.

دبیر کانون کارآفرینی و مهارت افزایی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه این کانون با مدیریت فرهنگی دانشگاه، مرکز رشد و مجموعه کانون‌های فرهنگی فعالیت می‌کند، افزود: با تأسیس باشگاه توانا در تابستان امسال، ظرفیت لازم برای اقدامات بزرگتر برای پوشش ۲۵ هزار دانشجو و بیش از ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل در ادوار گذشته این دانشگاه فراهم شده است.

وی به عملکرد این کانون اشاره کرد و گفت: ایجاد کارگروه‌های تخصصی، برگزاری رویداد‌های تعاملی، بازدید‌های تخصصی، کمپین‌های تمرینی، کنفرانس‌های پژوهشی و ترویجی و برپایی نمایشگاه‌های متنوع، بخشی از برنامه ریزی کانون برای دستیابی به اهداف خود است.

فانی بیان کرد: کانون کارآفرینی و مهارت افزایی دانشگاه فردوسی با چنین برنامه‌هایی می‌تواند نگاه همه جانبه‌ای به کارآفرینی داشته باشد و اعضای خود را در مسیر مهارت آموزی و ارتباط سازنده با بازار کار قرار دهد.

وی توضیح داد: هر کسب و کاری اگر بخواهد به رشد دست یابد، از همان ابتدای بنیان گذاری باید چشم انداز صادرات محوری برای خود درنظر بگیرد.

دبیر کانون کارآفرینی و مهارت افزایی دانشگاه فردوسی ادامه داد: ما تنها مجموعه داوطلبانه فعال در عرصه کارآفرینی هستیم که تمام اقداماتمان را در راستای ایجاد کسب‌وکار‌های صادرات محور عادلانه تنظیم و فراهم می‌کنیم، در حالی که تقریبا تمام کانون‌های دانشجویی و انجمن‌های مردمی از این دست و نیز تمام پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کسب و کاری در کشور ظرفیت تبدیل یک کسب و کار داخلی را به یک کسب و کار صادرات محور نداشته و ندارند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب گروه بنیان‌گذار و اعضای شورای مرکزی این کانون متشکل از دانشجویانی مستعد، هوشمند و فوق العاده است که تقریبا در تمام مراحل حرفه‌ای زندگی خودشان توانسته اند راه درست را انتخاب کنند.

نظر شما