شناسهٔ خبر: 50361471 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

با همکاری بنیاد نخبگان خراسان‌ جنوبی و دانشگاه بیرجند/

مراسم نکوداشت غلامرضا محتشمی ‌برزادران برگزار شد

مراسم نکوداشت غلامرضا محتشمی برزادران؛ استاد پیشکسوت آمار و رییس اسبق دانشگاه بیرجند با حضور جمعی از سرآمدان و دانشگاهیان به صورت مجازی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم نکوداشت دکتر غلامرضا محتشمی ‌برزادران؛ استاد پیشکسوت آمار و رییس اسبق دانشگاه بیرجند با همکاری بنیاد نخبگان خراسان‌ جنوبی و دانشگاه بیرجند به صورت مجازی برگزار شد.

در این مراسم، خنجری ‌صادق؛ عضو هیئت علمی گروه آمار دانشگاه بیرجند گفت: وجود گروه آمار در شرق کشور، مدیون تلاش‌های استاد محتشمی است. رشته آمار در سال 1378 و گروه آمار در سال 1381 به همت این استاد دلسوز تأسیس شد.

در این نشست که با حضور جمعی از سرآمدان و دانشگاهیان استان برگزار شد، خامسان؛ رییس دانشگاه بیرجند با ابراز خرسندی برای حضور در این جلسه نکوداشت و تقدیر از چندین دهه تلاش‌های مخلصانه دکتر محتشمی برزادران، گفت: این استاد بزرگ با فرستادن جمع زیادی از همکاران برای ادامه تحصیل سبب شد زمینۀ لازم برای تدریس و تحقیق در رشته‌های مختلف و همچنین تأسیس دانشکده‌های مختلف در این دانشگاه ایجاد شود.

وی دکتر محتشمی را مدیری کاربلد و مسلط و معلمی کامل و واقعی با تمام ویژگی‌های خوب و منشی بزرگوارانه توصیف کرد و افزود: این استاد شاخص همواره تمام توان و ظرفیت خو را برای اعتلای نام دانشگاه بیرجند به کار گرفته‌اند.

خامسان به ایجاد مرکز موزه، اسناد و مفاخر دانشگاه و راه‌اندازی بخش‌های از این مرکز در یک ماه آینده اشاره کرد و ادامه داد: این مرکز برای معرفی هویت دانشگاه بیرجند ایجاد شد و در یکی از بخش‌های اصلی آن هویت نام‌آوران را با معرفی میراث نیروی انسانی و فرهنگ حفظ خواهیم کرد.

راسخ؛ رییس انجمن آمار ایران نیز برگزاری تکریم از مفاخر بومی را اقدامی درخور تقدیر دانست و اظهار داشت: استاد محتشمی همواره یکی از افراد موثق و معتمد و صدالبته کاربلد و فرهیخته در فضای علمی کشور بوده‌ و هستند که در کنار اشتغال به معلمی، همیشه گره‌گشای مشکلات و چالش‌های انجمن بوده‌اند.

راسخ اضافه کرد: توجه خاص این استاد بزرگ به نیروهای جوان و جذب نیروهای جوان و همکاری در برگزاری مراسم گرامیداشت، یادبود و توجه ویژه به بزرگان آمار و همکاری همیشگی با انجمن، بخش اندکی از خصوصیت‌های ارزنده او است.

نظر شما