شناسهٔ خبر: 50361175 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

رییس اسبق دانشگاه بیرجند:

نخبه باید درد فهمیدن و درد فهماندن داشته باشد

محتشمی برزادران استاد پیشکسوت ریاضی با اشاره به لزوم نگهداشت و بکارگیری توان نخبگانی در چرخۀ خدمترسانی به جامعه، گفت: در کنار مسئولیتپذیری اجتماعی، درد فهمیدن و فهماندن از آنِ نخبه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم نکوداشت دکتر غلامرضا محتشمی ‌برزادران؛ استاد پیشکسوت آمار و رییس اسبق دانشگاه بیرجند با همکاری بنیاد نخبگان خراسان‌ جنوبی و دانشگاه بیرجند به صورت مجازی برگزار شد.

غلامرضا محتشمی برزادران؛ استاد پیشکسوت رشتۀ آمار در این مراسم گفت: علاقه خاصی به شهر خود، بیرجند دارم و خوشحالم که بخش زیادی از عمرم را در بیرجند گذراندم و دوران خدمت خود چیزی جز وظایف محوله انجام نداده‌ام.

وی با مرور گذشته و چگونگی زمینه شکوفایی استعداد خود، گفت: فرزند روستایی بنام برزادران هستم و در دامن پدر و مادری با تمام ویژگی‌های انسانیت و معنویت رشد یافتم، در تمام سفرها با دعای پدر در گوش و با دعا و بدرقه گریه مادر رفته‌ام و تمامی این مسائل در کنار هم ویژگی‌های شخصیت من را ایجاد کرد.

محتشمی با بیان اینکه دستاوردهای هر فرد تا حد زیادی وابسته به تلاش‌های خانواده، معلمان، اساتید و دوستان است، افزود: مجموعه فعالیت شکل‌دهنده یک شخصیت برای انجام وظایف محوله است. از تمام مردم بیرجند به دلیل دوری جبری در برهه‌ای از زمان عذر می‌خواهم و در این مراسم اعلام می‌کنم پس از بازنشستگی نیز به بیرجند خواهم آمد و تا پایان عمر تمام داشته‌های خود را برای توسعه علمی این شهر به کار خواهم بست. جایگاه امروزه دانشگاه بیرجند حاصل تلاش بسیاری از بزرگان همچون دکتر گنجی، دکتر بهنام، دکتر رونقی، دکتر درویش و دکتر امام‌پور است که زحمات فراوانی را برای اعتلای آن متقبل شدند و در کنار آن، خدمات دیگر بزرگوارانی همچون دکتر آقاابراهیمی، دکتر میری که شهید زنده هستند، دکتر خلیلی و دکتر خامسان که الحق در شرایط سخت فعلی فعالیت‌های فراوانی را در جهت هویت دانشگاه انجام داده‌اند، جای تقدیر دارد.

وی یادآور شد: در طول خدمت خود سعی کردم از تمامی افکار استفاده کنم و به کار و خدمت بها بدهم. بنده معلم هستم و درد فهمیدن و فهماندن از آن من است. یافته‌های مطالعات مختلف انجمن بین‌‍‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نشان می‌دهد صدر جدول رده‌بندی در زمینه عملکردهای درسی ریاضی، علوم، خواندن و درک مطلب به کشورهای با اقتصاد قوی و توسعه یافته و انتهای جدول به کشورهایی با اقتصاد ضعیف اختصاص دارد.

محتشمی تصریح کرد: بسیاری از استعدادها هستند که برای پیشرفت به خارج از کشور اعزام می‌‍‌شوند و علی‌رغم سرمایه‌گذاری مردم، آنان توسط بیگانگان جذب می‌شوند در حالیکه باید برای حفظ آنان در چرخۀ خدمت‌رسانی به جامعه برنامه‌ای مدون و جامع داشت.

 





نظر شما