شناسهٔ خبر: 50360494 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ببینید؛

پیامبراکرم(ص) انسان را زنده کرد، حرکت داد و تا حد فرشتگان پیش برد

آیت الله جوادی آملی گفت: ذات اقدس الله به برکت پیغمبر به ما انسان‌ها آبرو داد، شرف داد. ایشان مبعوث شدند تا انسان‌ها زنده شوند، حرکت کنند و تا حد فرشتگان پیش بروند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ماه ربیع‌الاول با نام پیامبر اعظم عجین شده است. آنچه در ادامه می‌بینید بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی در خصوص جایگاه پیامبر اکرم (ص) است.

آیت الله جوادی آملی با استناد به آیات الهی گفت: ذات اقدس الله به برکت پیغمبر به ما انسان‌ها آبرو داد، شرف داد و فرمود: مردم مُرده بودند، پیغمبر زنده کرد «استجیبوا لله و للرسول اذا دعاکم لما یحییکم» ایشان آمده تا شما را زنده کند.

وی افزود: آدم زنده اگر جامد باشد، بایستد می‌پوسد؛ اینها را راه اندازی کرد، صراط درست کرد، راه درست کرد، حرکت انداخت، محرّک شد و رهبری اینها را به عهده گرفت که بشود یخرجهم من الظلمات الی النور؛ بنابراین اول زنده کرد، بعد راه انداخت.

این مرجع تقلید بیان کرد: بعد به پیامبر دستور دادیم و گفتیم به این مردمی که زنده شدند و راه افتادند، صلوات بفرست؛ و این مرحله سوم بود. اما در مرحله چهارم فرمود: من خودم صلوات می‌فرستم؛ نه تنها، فرشته‌ها را هم به همراهم می‌آورم. خداوند متعال انسان را تا حد فرشته‌ها برد و این دین است.

نظر شما