شناسهٔ خبر: 50360126 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

راستینه در گفت‌وگو با آنا:

اسناد راهبردی در بی‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا مؤثر است

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب گفت: سند همکاری ۲۰ ساله ایران-ونزوئلا شامل حوزه‌های سیاسی و اقتصادی است که از نگاه دو طرف سویه‌های همه‌جانبه روابط را در افقی بلندمدت دنبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به سند همکاری ۲۰ ساله ایران-ونزوئلا اظهار کرد: ایران با بسیاری از کشورهای جهان اهداف مشترک فراوانی دارد و دو کشور ایران و ونزوئلا دارای روابط راهبردی عمیقی هستند.

وی ادامه داد: ونزوئلا یکی از کشورهای اصلی تولیدکننده نفت است و ظرفیت‌های فراوانی برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران دارد. شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی می‌توانند بسیاری از نیازهای این کشور را حل کنند و در یک برنامه بلندمدت راهبردی، روابط اقتصادی، سیاسی و نظامی تهران- کاراکاس تقویت شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب افزود: در تعامل جدید ایران با دیگر کشورها، انتقال و جذب دانش فنی یک بعد اساسی تعامل‌هاست و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، این آمادگی را دارند که در پروژه‌های مشترک مرز دانش با کشورهای مختلف همکاری کنند.

بیشتر بخوایند:

سند همکاری ایران-ونزوئلا نیازمند تصویب در مجلس است

راستینه با بیان اینکه آمریکا به نفت ونزوئلا نیاز جدی دارد، گفت: سوخت ۱۵ پالایشگاه آمریکا از ونزوئلا تأمین می‌شود و آمریکا تلاش فراوانی برای همسو کردن کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا در فشار علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام داده اما تاکنون موفق نشده است.

وی با تأکید بر اینکه سندهای راهبردی می‌تواند در بی‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا بسیار مؤثر باشد، تصریح کرد: سند همکاری ۲۰ ساله ایران-ونزوئلا شامل حوزه‌های سیاسی و اقتصادی است که از نگاه دو طرف سویه‌های همه‌جانبه روابط را در افقی بلندمدت دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: سندهای همکاری بلندمدت، اطمینان خاطر به فعالان اقتصادی فی‌مابین می‌دهد و در روابط اقتصادی، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری برای فعالان این عرصه بسیار مهم است.

انتهای پیام/

نظر شما