شناسهٔ خبر: 50360055 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

سطوح مختلف زبان آلمانی دلایل افراد درباره سختی زبان آلمانی 1) سخت بودن گرامر آلمانی 2) انتخاب نادرست منایع آموزشی 3) عدم ثبات در یادگیری زبان آلمانی سخن آخر; آیا واقعا یادگیری گرامر زبان آلمانی سخته؟

آیا گرامر زبان آلمانی سخته؟

کتاب های منشن، اشتارتن ویر، داف کمپکت، زیشا بهترین کتاب های یادگیری زبان آلمانی هستند. بیشتر افراد برای شروع یادگیری به سمت کتاب های منشن رو می آورند. کتاب های اشتارتن ویر هم جزء منابع اصلی امتحانات گوته محسوب می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، زبان آلمانی یکی از پرکاربرد ترین زبان های خارجی بوده که حدود 220 میلیون نفر در حال حاضر به این زبان در سرتاسر جهان صحبت می کنند. از این رو یادگیری زبان آلمانی و برقراری ارتباط با این جمعیت بزرگ، فرصت های جدیدی در: اشتغال، سفر و مهاجرت، دوستیابی و... برای شما فراهم خواهد کرد. فراگیری گرامر زبان آلمانی یکی از سد هایی است که زبان آموزان در هنگام آموزش زبان آلمانی مواجه می شوند و موجب دلسردی بسیاری از آنها می شود. ما در این مقاله برآنیم تا نکاتی را پیرو موضوع گفته شده به شما ذکر کنیم.

آیا گرامر زبان آلمانی سخته؟

گرامر زبان آلمانی به 6 سطح A1 |A2 | B1| B2 | C1 | C2  تقسیم بندی می شود که سطح A1 سطح مبتدی و آسانترین گرامر آلمانی  و سطح C2 سطح خیلی پیشرفته و سخت ترین گرامر دارا می باشد. هر کدام از این سطوح دارای گرامر هایی هستند که ما در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

اولین گرامری که زبان آموزان مبتدی با آن مواجه می شوند، گرامر سطح A1 نام دارد. در این سطح شما با مباحثی از جمله:  الفبای زبان آلمانی ، حروف الفبای صدادار در آلمانی، حروف اوملات دار در آلمانی، ترکیب حروف صدادار و بی صدا، انواع حروف تعریف، انوع حالت های مفعولی آکوزاتیو و داتیو، افعال جداشدنی، حالت زمانی گذشته کامل و... آشنا خواهد شد.

دانشجو در این سطح با موضوعات ضمایر ملکی در زبان آلمانی، حروف اضافه مشترک بین مفعولی داتیو و آکوزاتیو، افعال آکوزاتیو و داتیوساز، ساخت اسامی از روی افعال، صرف صفت ها در آرتیکل های معین و نامعین، قوانین حذف آرتیکل نامعین در اسامی، حروف اضافه زمانی، جملات آرزویی، انواع حروف ربط، افعال و ضمایر انعکاسی و ... آشنا خواهد شد.

سطح B1 یا همان سطح متوسط  دارای گرامر هایی مانند: جملات آرزویی، افعال انعکاسی، جملات نسبی یا موکولی، ساخت واژگان پرسشی و حروف اضافه، استفاده از infinitiv mit zu به همراه حرف ربط dass و کاربرد lassen در واگذاری کارها، کاربرد  bisherو solange، je…desto و... است.

این سطح هم با عنوان سطح متوسط شناخته شده و متشکل از مباحثی از جمله: کاربرد anstatt، استفاده از اسامی بدون آرتیکل آنها، کاربرد zu در جملات، کاربرد geschweige denn، فعل erinnern، تفاوت entweder و oder، نگاهی به allerdings و... می باشد.

گرامر زبان آلمانی در سطوح C1 و C2 مقداری پیشرفته تر از سطوح قبلی بوده و نیز کمی دشوار تر هستند. درس های این سطوح شامل: قیود زمان، ارتباط اسامی و افعال، نگاهی به فعل های vermeiden و benutzen، فعل lessen به همراه پیشوند های آن، منفی کردن صفت، پیشوند um، واژگان تاکیدی، کاربرد فعل های antworten و fragen به همراه پیشوند های آنها، پیشوند be، مبحث Partizip و... می شوند.

آیا گرامر زبان آلمانی سخته؟

با اینکه گرامر زبان آلمانی به اندازه زبان انگلیسی آسان نیست، ولی یادگیری آن نیز امکان پذیرمی باشد و با کمی حوصله و استمرار در تمرین، می توان گرامر زبان آلمانی را فرا گرفت. آگاهی از زبان انگلیسی تا مقداری می تواند در یادگیری زبان آلمانی به شما کمک کند. اما اگر ابتدا زبان آلمانی را بیاموزید و بعد به سراغ دیگر زبان ها بروید، مشاهده خواهید نمود که چقدر سرعت شما در یادگیری بالا رفته و آموختن زبان جدید برای شما راحت تر شده است.

حال 3 تا از دلایل افراد درباره سختی زبان آلمانی کدامند؟

سخت بودن گرامر آلمانی باعث به وجود آمدن ترس شروع یادگیری زبان آلمانی می شود. اگر اول مسیر یادگیری هستید هیچ وقت از گرامر سخت آلمانی نترسید. این گرامر با تمرین و تکرار ملکه ذهن شما خواهد شد. اینکه در بسیاری از سایت ها از سختی زبان آلمانی صحبت می کنند اصلا کار درستی نیست.

مهمترین دلیل عدم توانایی در فراگیری درست زبان آلمانی انتخاب نادرست منابع آموزشی است. اکثر افراد برای انتخاب منابع یادگیریشون وقت کافی نمی گزارند. همین دلیل باعث می شود دانشجو سردرگم و دچار استرس شود. بهترین منابع یادگیری زبان آلمانی در اینجا معرفی می کنم.

آیا گرامر زبان آلمانی سخته؟

کتاب های منشن، اشتارتن ویر، داف کمپکت، زیشا بهترین کتاب های یادگیری زبان آلمانی هستند. بیشتر افراد برای شروع یادگیری به سمت کتاب های منشن رو می آورند. کتاب های اشتارتن ویر هم جزء منابع اصلی امتحانات گوته محسوب می شود. در پایین این مقاله بهترین وب سایت هایی که می توانید در آن ها زبان آلمانی را یاد بگیرید آورده شده است.

1) سریال Nico's Weg

2) فیلم Jojo Rabbit 2019

3) سریال Extra german

چرا افراد در ابتدای شروع یادگیری هر چیزی ثبات قدم دارند، اما بعد از گذشت 1 ماه ثبات قدم خود را از دست می دهند؟ دلایل مختلفی دارد که باید در اینجا مورد بررسی قرار بگیرد:

اگر برای یادگیری هر زبانی هدف نداشته باشید خیلی زود بی انگیزه خواهید شد.

نقشه مسیر یادگیری را می توانید از اساتید زبان آلمانی جویا شوید. قطعا به شما این نقشه راه را خواهند داد.

یادگیری هر زبان جدیدی نیازمند تلاش، تمرین مستمر و آموزشی اصولی می باشد. این روزها آموزش زبان آلمانی به صورت خودآموز بسیار رواج پیدا کرده است و همواره تعداد وسیعی از افراد این زبان را با استفاده از اپلیکیشن ها، پکیج ها و سایت ها فرا می گیرند. گرامر آلمانی دشواری های خود را دارد و ما در این مقاله به مهمترین آنها اشاره کردیم، ولی با این حال نمی توان گفت یادگیری گرامر این زبان برای افراد مبتدی، عملی غیر ممکن و به دور از ذهن محسوب می شود. با این وصف برداشت می شود که گرامر زبان آلمانی تنها کمی در ابتدای آموزش برای زبان آموزان سخت به نظر خواهد رسید و به تدریج و با مرور زمان، از پیچیدگی های آن کاسته خواهد شد. شما برای یادگیری کامل زبان آلمانی می توانید به سایت آکادمی آلمانی زبان مراجعه کنید تا این زبان شیرین را به راحتی فرا بگیرید.

نظر شما