شناسهٔ خبر: 50356381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مدرس دانشگاه:

حقوقدان شدن غایت دانش‌آموختگان رشته حقوق باشد

زینب شهریاری

یک مدرس دانشگاه با اشاره به دغدغه‌های دانشجویان و دانش آموختگان رشته حقوق مبنی بر آینده شغلی شان، گفت: این افراد باید ابتدا حقوقدان شدن را غایت هدف خود در نظر بگیرند، چرا که بهتر می‌توانند در این حوزه حساس به انجام وظیفه مهم خود در جامعه بپردازند.

صاحب‌خبر -

لیلا خواست خدایی دوشنبه سوم آبان در جمع خبرنگاران به تعداد بالای فارغ‌التحصیلان در رشته حقوق اشاره و اضافه کرد:  به نظر می‌رسد اگر همین فارغ‌التحصیلان از نظر دانش در سطح بالایی  قرار بگیرند، می‌توانند خدماتی را به خانواده و نزدیکان خود ارائه دهند و همین موضوع باعث بالا رفتن سطح دانش حقوقی مردم می‌شود.

این حقوقدان مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: حتی اساتید بزرگ دنیا هم به دنبال به روز کردن علم خود هستند و از این علم برای خدمات اجتماعی استفاده کنند.

مدیر مرکز موسسه مشاهیر دانش ایجاد تحول در دیدگاه دانشجویان حقوق را یکی از زیباترین و کلیدی‌ترین اهداف این موسسه ذکر و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر در قالب فعالیت‌های موسسه مشاهیر به دنبال اجرایی کردن ایده‌های خود پس از نزدیک به دو دهه تحصیل و تحقیق در خارج از کشور و انتقال شیوه‌های نوین آموزشی و تجربیات عملی خود به دانشجویان هستیم.

خواست‌خدایی همچنین عمل به رسالت اجتماعی را یکی از مهمترین اهداف و وظایف مجموعه مدیریتی مشاهیر بیان و اضافه کرد: این نوید را به هم‌استانی‌ها و همشهریان عزیز می‌دهیم که موسسه مشاهیر ارتقای دانش حقوقی اقشار و صنوف مختلف برای مواجهه با مسائل مبتلابه حقوقی و صنفی خود را بسیار ضروری می‌داند و به همین دلیل برگزاری سلسله کارگاه‌های حقوقی برای صنوف را تدارک دیده است.

کارگاه حقوق مطبوعات

او یکی از کارگاه‌های آموزشی مورد نظر را سلسله مباحث حقوق مطبوعات و رسانه‌ها دانست و گفت: این دوره‌ها را به ویژه برای خبرنگاران و اصحاب رسانه اجرایی خواهیم کرد تا قدمی هرچند کوتاه در جاده بلند ارتقا بخشی به کیفیت خدمات تخصصی این عزیزان بر داشته شود.

نویسنده برگزیده سال 94 کشور خاطرنشان کرد: پتانسیل‌های خوبی که در شیراز وجود دارد و حضور اساتید متخصص در دانشگاه‌های شیراز و استان فارس این مهم را دو چندان کرده است.

مهدی زارعی، دانش‌آموخته حقوق دانشگاه تهران و مدرس تخصصی حقوق مدنی و یکی از بنیانگذاران موسسه مشاهیر دانش با اشاره به کاستی‌های موجود در سیستم آموزشی کشور گفت: سیستم سنتی آموزش در کشور ما دانشجویان را در یک سطح حداقلی نگاه می‌دارد و متاسفانه دانشجویان، تازه پس از اخذ مدرک دانش‌آموختگی متوجه می‌شوند که برای ورود به بازار کار و ساختن آینده شغلی خود نیاز به مهارت‌هایی دارند که در دوره تحصیل به هر دلیلی آنها را نیاموخته‌اند.

زارعی ادامه داد: تمام تلاش ما در مشاهیر پرکردن این خلاء است تا دانش‌آموخته حقوق مهارت لازم برای درآمدزایی را کسب و در نهایت استقلال خود را حفظ کند.

حوزه کاری رشته حقوق تنها محدود به وکالت و قضاوت و سر دفتری نیست

این مدرس دانشگاه با اشاره به ظرفیت‌های مغفول در رشته حقوق گفت: حوزه کاری رشته حقوق تنها محدود به وکالت، قضاوت و یا سردفتری نیست، بلکه اگر دانشجویان به کسب مهارتهای مرتبط بپردازند می‌توانند در بخش‌های مختلف درآمدزایی بعضا بیشتری نسبت به موارد فوق‌الذکر داشته باشند.

او با بیان اینکه اولویت مشاهیر فعالیت فراتر از حوزه‌های سنتی آموزش حقوق است، گفت: با حضور اساتید متخصص به دنبال ایجاد نشاط در میان دانش‌آموختگان رشته حقوق هستیم تا در آنان اولا امید به آینده را احیا و ثانیا چشم‌اندازهایی روشن را تبیین کنیم که خود را بسیار فراتر از حداقل‌های قابل دسترس ببینند.

این استاد دانشگاه دانش و تخصص را دو رکن اصلی برای  دانش‌آموختگان حقوق عنوان کرد و افزود: کسانی که وارد رشته حقوق می‌شوند باید به گونه‌ای حرکت کنند که با کسب دانش بالا،‌ ابتدا بتوانند خود را یک حقوقدان ببینند و در نتیجه بتوانند خدمات حقوقی مورد نیاز جامعه را به خوبی ارائه کنند که هدف ما در مشاهیر نیز نهادینه کردن این دیدگاه و ایجاد این باور در ذهن دانشجویان و دانش‌آموختگان است.

زارعی در ادامه به ظرفیت‌های حوزه حقوق در شیراز هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مرکز شیراز تبدیل به یک الگو برای تمام شعب مشاهیر در کشور شده است.

انسان امروز برای پیشرفت در هر حوزه‌ای تنها نیاز به اراده دارد

همچنین در ادامه این نشست سید سجاد سید جعفری، دانش‌آموخته حقوق دانشگاه شهیدبهشتی و دانشگاه تهران، وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه و یکی دیگر از بنیانگذاران موسسه مشاهیر دانش به کار گیری شیوه‌های جدید یادگیری را یکی از مهمترین اهداف این موسسه عنوان کرد و گفت: در دنیای امروز پیشرفت تکنولوژی موجب تسهیل آموزش شده و با ظهور انواع تکنولوژی‌ها سختی کار از بین رفته‌ و انسان امروز برای پیشرفت در هر حوزه‌ای تنها نیاز به اراده دارد.

او بیان کرد: ما نیز سعی کرده‌ایم تا با به کارگیری شیوه‌های نوین یادگیری سختی آموختن را کاهش دهیم تا دانشجویان و دانش‌آموختگان حقوق دیگر مجبور به اتلاف سال‌ها از عمر خود پشت سد آزمون‌های حقوقی نباشند.

سید جعفری با بیان نگرانی از ساده‌انگاری مسائل حقوقی از سوی مردم عنوان کرد: از اهداف ما در مشاهیر، ‌ارائه آموزش‌های حقوقی مورد نیاز جامعه به ساده‌ترین زبان ممکن است تا تمام اقشار بتوانند دانش پایه حقوقی خود را ارتقا دهند.

این استاد دانشگاه با اشاره به استقبالی که از شیوه موسسه مشاهیر در ارائه مهارتهای مرتبط با حوزه حقوق شده‌ است، گفت: در مدت کوتاه فعالیت موسسه مشاهیر از آغاز،‌ تعداد قابل توجهی از رتبه‌های تک‌رقمی آزمون وکالت ۱۳۹۹، دانشجویان مشاهیر بودند. بعلاوه کسب بالاترین تراز در آزمون وکالت سال ۹۹ توسط دانشجوی مشاهیر جناب آقای عباس حمید از افتخارات موسسه مشاهیر است.

انتهای پیام

نظر شما