شناسهٔ خبر: 50353641 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

بردهای قابل توجه چلسی، منچسترسیتی، بایرن مونیخ و میلان

گلباران در قاره سبز

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی/ لیگ‌های معتبر اروپایی شنبه ادامه یافت و در چند بازی شاهد ثبت نتایج عجیبی بودیم. از هفته نهم لیگ برتر انگلیس، چلسی در حالی میزبان نوریچ قعرنشین بود که روملو لوکاکو و تیمو ورنر دو مهاجم اصلی خود را در اختیار نداشت. با این وجود شاگردان توماس توخل توانستند با 7 گل نوریچ را شکست دهند تا نبود این دو مهاجم حس نشود. در این بازی که نوریچی‌ها از دقیقه 65 با اخراج بن گیبسون 10 نفره به کارشان ادامه دادند، میسون مونت 3 بار (8 ، 85-پنالتی و 1+90)، کالوم ‌هادسون اودوی (18)، ریس جیمز (57) و نکس آرونز (62-گل به خودی) دروازه‌ میهمان را باز کردند تا پرگل‌ترین برد فصل شاگردان توماس توخل رقم بخورد. چلسی با کسب هفتمین پیروزی‌اش در این فصل 22 امتیازی شد تا بابت حفظ صدر جدول مطمئن شود و نوریچ نیز همچنان در قعر جدول جای دارد. این هجدهمین بار است که چلسی بیش از 6 گل در یک بازی لیگ برتر به ثمر رساند؛ بیش از هر تیم دیگری در تاریخ این رقابت‌ها. نکته قابل توجه به درخشش فوق‌العاده ستاره انگلیسی آبی‌ها یعنی میسون مونت مربوط می‌شود؛ او با ارائه یک نمایش فوق‌العاده موفق به هت تریک شد. جالب اینکه مونت برای اولین بار در فصل جدید لیگ برتر گلزنی کرد و بالاخره این طلسم برای ستاره انگلیسی شکسته شد. میسون مونت گفت: «قبل از بازی خودم را ملزم کردم که گلزنی کنم زیرا مدت زمان زیادی بود که در این امر ناکام بودم اما نهایتاً در یک مسابقه توانستم 3 گل به ثمر برسانم. سه بار گلزنی لحظه بزرگی برای من رقم زد. گلزنی حسی بسیار خوب محسوب می‌شود اما گاهی اوقات این اتفاق نمی‌افتد. هت تریک در استمفوردبریج برای من یک اتفاق بسیار خاص و بزرگ به حساب می‌آید.» توماس توخل در مورد برد پر گل تیمش گفت: «خیلی خوب پرس کردیم و تلاش زیادی داشتیم. توانستیم موقعیت‌های زیادی ایجاد کنیم. البته زدن 7 گل نیاز به شانس هم دارد.» در دیگر بازی‌ها، منچسترسیتی با نتیجه 4-1 از سد برایتون گذشت و ششمین برد خود در فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر را جشن گرفت. سیتیزن‌ها بازی را قدرتمندانه شروع کردند و در همان ۳۰ دقیقه ابتدایی، ۳ بار دروازه حریف را باز کردند. در نیمه دوم شاگردان پپ گواردیولا که از اختلاف موجود راضی بودند، بی گدار به آب نزدند. منچسترسیتی در دقیقه ۸۱ شاهد کاهش اختلاف به 2 گل بود ولی اندکی بعد، محرز در همان فرصت کم حضورش در زمین گلزنی کرد تا برد شیرینی برای تیم میهمان رقم بخورد. در دیگر بازی پرگل این روز، واتفورد با نتیجه 5-2 از سد اورتون گذشت. در واقع شاگردان کلودیو رانیری در گودیسون پارک آتش بازی به راه انداختند. این برد، اولین پیروزی تاریخ واتفورد در زمین اورتون بود.
نخستین گل به خودی دوران بازیگری زلاتان
از سری رقابت‌های هفته نهم سری آ، میلان موفق شد 4-2 بولونیا را پشت سر بگذارد. رافائل لیائو (16)، داویده کالابریا (35 ) ، اسماعیل بن‌ناصر (84) و زلاتان ابراهیموویچ (90)، گل‌های میلان را به ثمر رساندند. همچنین ابراهیموویچ در دقیقه 49 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و موسی بارو (52) زننده دیگر گل بولونیا بود. گفتنی است بولونیا با اخراج آداما سومائورو در دقیقه 20 و روبرتو سوریانو در دقیقه 58 با 9 بازیکن به بازی ادامه داد. شاگردان استفانو پیولی با کسب پنجمین پیروزی متوالی، 25 امتیازی شدند و موقتاً به صدر جدول صعود کردند. از سویی میلان برای دومین بار در تاریخ باشگاه خود، رکورد 8 برد در 9 بازی ابتدایی سری آ را به ثبت رساند. میلان در فصل 1954/55 نیز دقیقاً تا هفته نهم، 8 برد و یک تساوی داشت و در نهایت بالاتر از اودینزه و رم به اسکودتو رسید. زلاتان ابراهیموویچ 40 ساله مقابل بولونیا موفق به ثبت یک گل و یک پاس گل شد. البته او به اشتباه دروازه تیم خودی را نیز باز کرد. گل به خودی شنبه شب زلاتان، اولین گل به خودی او در دوران حرفه‌ای بازیگری‌اش است. زلاتان در 957 بازی، 565 گل زده و حالا یک گل بخودی هم به نامش ثبت شد. در ضمن او با عبور از فرانچسکو توتی، چهارمین گلزن مسن تاریخ سری آ لقب گرفت. گفتنی است حساس‌ترین بازی این هفته لیگ ایتالیا دیشب میان اینتر و یوونتوس برگزار شد.
بایرن مونیخ؛ مثل همیشه بی عیب
هفته نهم بوندس‌لیگا، جمعه با یک بازی آغاز شد و شنبه نیز 5 دیدار دیگر برگزار شد که در مهم‌ترین بازی، بایرن مونیخ بار دیگر حریف خود را با نتیجه‌ای پرگل و قاطعانه شکست داد. بایرن مونیخ با 4 گل از سد هوفنهایم گذشت تا به آمار خیره کننده‌ای در فاز تهاجمی دست یابد. از 9 فوریه 2020 و تساوی بدون گل برابر لایپزیش، بایرن مونیخ در 85 مسابقه رسمی (لیگ قهرمانان اروپا، جام باشگاه‌های جهان، سوپر جام اروپا، بوندسلیگا، جام حذفی آلمان و سوپر جام آلمان) موفق به گلزنی شده است. باواریایی‌ها در این تعداد بازی، 267 بار دروازه حریفان را گشوده‌اند تا آمار فوق‌العاده 3.14 گل در هر بازی را ثبت کنند. نکته جالب اینکه 85 مورد از این گل‌ها توسط ستاره لهستانی باواریایی‌ها یعنی روبرت لواندوفسکی به ثمر رسیده است. در دیگر بازی‌های مهم این روز، لایپزیش با نتیجه 4-1 از گروترفورث گذشت و دورتموند 3-1 آرمینیا بیله فلد را از پیش رو برداشت.

نظر شما