شناسهٔ خبر: 50352179 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

یحیی سریع: ۱۱۷ عملیات در داخل خاک سعودی انجام دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در نشستی خبری، جزئیات عملیات گسترده موسوم به بهار پیروزی (ربیع النصر) را تشریح کرد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در نشستی خبری، جزئیات عملیات گسترده موسوم به بهار پیروزی (ربیع النصر) را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المسیره، سریع در یک کنفرانس خبری در تشریح این عملیات گفت: مناطق «حریب»، «العبدیه» و بخش‌هایی از مناطق «جبل مراد» و «الجوبه» از استان مارب و نیز مناطق «عسیلان»، «بیحان» و «عین» در استان شبوه در جریان عملیات بهار پیروزی آزادشدند.

به گفته یحیی سریع در این عملیات، ۵۵۰ مزدور کشته، ۱۲۰۰ نفر از آنها مجروح و ۹۰ تن دیگر اسیر شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: در میان کشته شدگان، رهبران داعش و القاعده وجود دارند که قبلاً منطقه «العبدیه» را به عنوان مقر فعالیت خود قرار داده بودند.

به گفته وی، در این عملیات، حدود ۱۶۰ وسیله نقلیه، خودروی زرهی، خودرو و نفربر آسیب دیده و منهدم شده اند. همچنین نیروهای یمنی موفق شدند ۵ انبار اسلحه را طی عملیات بهار پیروزی ویران کنند.

وی تاکید کرد که عملیات بهار پیروزی با مشارکت مردم در مناطق آزاد شده انجام شد و آنها نقش مهمی در ایمن سازی مناطق خود داشتند.

به گفته این مقام نظامی یمن، در این عملیات بیش از ۲۷۸ حمله، از جمله ۱۱۷ عملیات در داخل عربستان سعودی توسط پهپادها صورت گرفت.

نبرد آزادسازی استان مهم مارب در شمال شرق استان «صنعاء» پایتخت یمن، از سال گذشته آغاز شده و اکنون اغلب مناطق آن تحت کنترل نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور درآمده است.

مارب که کانون اصلی درگیری‌های زمینی بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی است، به دلیل منابع انرژی فراوان و نقش آن در تامین انرژی مناطق مختلف یمن از اهمیت راهبردی برخوردار است.

اهمیت مارب تا آنجایی است که تسلط کامل آن به منزله آزادسازی هر وجب از خاک یمن و خنثی‌سازی همه نقشه‌ها و قطع دست آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما پس از گذشت تقریبا شش سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

 

انتهای پیام

نظر شما