شناسهٔ خبر: 50351109 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

وزارت بهداشت اعلام کرد:

آخرین وضعیت رنگی استان ها /۱۶ شهر در وضعیت قرمز + اینفو

با توجه به گزارش وزارت بهداشت در روز یکشنبه 2 آبان 1400، در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد و ۸۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۲۲۳ نفر رسید.

تا کنون ۵۰ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۷۸ نفر دُز اول، ۲۹ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۸۳ نفر دُز دوم و ۵۹ هزار و ۴۲۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۰ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۷۸۸ دُز رسید.

شبانه روز گذشته، ۸۷۲ هزار و ۹۶۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

از دیروز تا امروز ۲ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۱۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۳۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۴۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۲۲۳ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۴۱۶ هزار و ۶۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۴ هزار و ۲۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۴ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۱۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد و ۸۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

دوم آبان ماه و مهمترین اخبار کرونایی استانها

همکاری مردم، دستگاههای اجرایی و توجه جدی دولت به واردات واکسن در ۲ ماه اخیر موجب شد واکسیناسیون بیش از ۷۵ میلیون نفر انجام شود؛با این وجود برای مقابله با موج ششم بیماری کووید - ۱۹ باید آماده بود و برای کاهش فوتی ها و رساندن آن به حداقل باید بیش از پیش پروتکل ها را رعایت کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما، تعداد هموطنانی که تاکنون  واکسن کرونا تزریق کرده اند را حدود ۸۰ میلیون نفر ذکر کرد و با بیان اینکه در مرداد ماه سال جاری فقط ۵ میلیون نفر در کشور واکسینه شده بودند، یادآورشد: در مرداد ماه سال جاری تعداد فوتی های روزانه کشور، حدود ۷۰۰ نفر بود اما این آمار در زمان حاضر کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

بهرام عین الهی تاکید کرد:  درمرداد ماه سال جاری بیش از ۷ هزار نفر در روز بستری می شدند اما با افزایش تعداد تزریق واکسن هم اکنون تعداد بستری ها به ۱۴۰۰ نفر کاهش یافته است .

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت شکننده مقابله با کرونا با وجود تزریق واکسن گفت: هرچند که در شرایط مناسبی این بیماری به کنترل در آمده، اما باید برای مقابله با موج ششم این بیماری آماده بود.

در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد و ۸۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

کارشناسان بهداشت و درمان تاکید دارند که در برابر ویروس کرونا و خیز ششم آن، در کنار واکسیناسیون، "رعایت پروتکل های بهداشتی" کلیدی ترین ابزار دفاعی محسوب می شود.

براین اساس رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از دورهمی ها از وظایف هموطنان بشمار می رود و تامین واکسن از طریق تولید داخل و واردات نیز از جمله تعهدات و وظایف دولت است که وزارت بهداشت دولت سیزدهم بخوبی از پس آن برآمده است.

در این راستا سی‌امین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دُز واکسن، امروز یک‌شنبه؛ دوم آبان‌ماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه ۷ محموله ۶ میلیون دُزی واکسن سینوفارم از ۴ مهرماه تاکنون وارد کشور شده گفت: طبق تاکید معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر ادامه‌دار بودن واردات واکسن کرونا از سوی هلال‌احمر، این دستگاه با همکاری خوب وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه، فرآیند وارداتش را ادامه داده و عدد محموله‌هایش را به ۳۰ رسانده، همچنان هم واردات واکسن سینوفارم را ادامه می‌دهد.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر در مجموع از اردیبهشت ماه تاکنون، ۹۴ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن سینوفارم به کشور وارد کرده است.

همتی گفت: ما برای رسیدن به جامعه‌ای آرام و به پایان رساندن همه‌گیری کرونا در دنیا نیازمند همراهمی مردم عزیز هستیم، همانطور که با واکسینه کردن بخش زیادی از جامعه نظیر کادر درمان، کارمندان، سالمندان و سایر افراد به شکل محسوسی میزان ابتلا و مرگ‌ومیر را کاهش دادیم الان هم می‌توانیم با مشارکت سایر کسانی که هنوز واکسن نزده اند به شرایط مطلوب و ایده‌آل برسیم.

 

نقشه+کرونایی+کشور،+از+1+آبان+1400

نظر شما