شناسهٔ خبر: 50349710 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ورزش پهلوانی و قهرمانی باید تقویت شود

رئیس جمهور در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک گفت: باید ورزش پهلوانی تقویت شود و همراه با ورزش پهلوانی باید قهرمانان مدال آور در کشور حمایت شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور عصر امروز (یکشنبه، دوم آبان) با حضور در سالن ورزشی ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشگاه آزادی تهران در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، گفت: صمیمانه به همه قهرمانان و پهلوانان تبریک عرض می‌کنم و از مربیان محترم و کسانی که امکان فراهم کردند که جوانان ما بر سکوی قهرمانی قرار بگیرند و سرود جمهوری اسلامی ایران نواحته شود و پرچم جمهوری اسلامی ایران برافراشته شود تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه از همه شمایی که دل مردم را شاد کردید و تبسم بر لبان زن و مرد این کشور نشاندید و نام ایران اسلامی را در جهان بلند کردید و افتخار آفریدید تشکر می‌کنم، تصریح کرد: از دست اندرکاران وزارت ورزش و جوانان و وزیر محترم و همه همکاران ایشان برای فراهم کردن امکان قهرمانی و پهلوانی و کار و تلاش همه ورزشکاران و جوانان عزیز کشورمان باید تقدیر کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت ورزش پهلوانی در کشور بیان کرد: ورزشی که در صحنه دیدیم، بیش از ۳ یا ۴ هزار سال در کشور ما قدمت دارد و بعد از اسلام این ورزش با آیین دعا و نیایش و توسل و تضرع در خانه حضرت حق و اولیای دین همراه شد و ورزش پهلوانی ما ورزشی است که با یاد خدا و توجه به مبدأ هستی عجین شده و وقتی مرشد اشعار توحیدی می‌خواند، انسان را یاد خدا و اولیای خدا می‌اندازد.

وی با تاکید بر اینکه باید ورزش پهلوانی تقویت شود و همراه با ورزش پهلوانی باید قهرمانان مدال آور در کشور حمایت شوند، تصریح کرد: کشور ما جوانان برومندی دارد که می‌توانند نام آور شوند و باید به ورزش حرفه‌ای توجه شود و همراه با آن باید ورزش همگانی نیز حمایت شود.

<div id="video-display-embed-code_435864" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/828906/435864?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما