شناسهٔ خبر: 50349031 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فروش ۱۱۰ میلیون دلاری ۱۱ شاهکار پیکاسو در حراجی ساثبیز لاس‌وگاس

۱۱ اثر هنری پابلو پیکاسو که سال‌ها در هتلی در لاس‌وگاس به نمایش گذاشته شده بودند، در حراجی ساثبیز به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این حراجی روز شنبه دو روز پیش از بزرگداشت ۱۴۰ سالگی استاد نقاش اسپانیایی (۲۵ اکتبر) در هتل بلاجیو برگزار شد و در آن یکی از نقاشی‌های پیکاسو موسوم به «زنی با کلاه پشمی نارنجی و قرمز» ۴۰.۵ میلیون دلار چکش خورد؛ حدود ۱۰ میلیون دلار بیش از برآوردهای ابتدایی. نقاش نامدار این تابلو را از محبوب خود ماری-ترز والتر در سال ۱۹۳۸ کشیده بود. این گران‌ترین اثری بود که در ساثبیز لاس‌وگاس به فروش رفت.

هتل بلاجیو در لاس‌وگاس همواره به خاطر داشتن مجموعه‌ای از آثار هنری و شاهکارهای پیکاسو و دیگر هنرمندان شناخته می‌شود و مقصد برخی هنردوستان از سراسر جهان است. برخی نقاشی‌های هنرمند نامدار اسپانیایی در سالن پذیرایی این هتل موسوم به پیکاسو به دیوار آویخته شده بود و حالا با فروش رفتن ۱۱ اثر هنری، نمایش ۱۲ اثر دیگر از پیکاسو در این هتل همچنان ادامه خواهد داشت؛ استادی که اگر زنده می‌ماند، فردا ۱۴۰ ساله می‌شد.

فروش ۱۱۰ میلیون دلاری ۱۱ شاهکار پیکاسو در حراجی ساثبیز لاس‌وگاس

دیگر شاهکار پیکاسو که در حراجی روز شنبه چکش خورد، تابلو بزرگ «مرد و کودک» به ارزش ۲۴.۴ میلیون دلار بود و «سر یک مرد» هم ۹.۵ میلیون دلار فروخته شد. «طبیعت بی‌جان با سبد میوه و گل» که پیکاسو آن را در ۱۹۴۲ و دوران اشغال پاریس کشیده بود، ۱۶.۶ میلیون به فروش رسید. در این حراجی در مجموع ۹ تابلو نقاشی و دو قطعه کوچک سرامیکی عرضه شده بود که سرامیک‌ها هر کدام دو میلیون دلار چکش خوردند.

اقامتگاه‌های بین‌المللی ام‌جی‌ام که هتل بلاجیو لاس‌وگاس هم بخشی از دارایی‌های آن است، گنجینه‌ای بسیار گسترده و ارزشمند شامل ۹۰۰ اثر هنری از ۲۰۰ هنرمند دارد، از جمله آثار مدرن باب دیلن و دیوید هاکنی. روند جمع‌آوری آثار ارزشمند هنری از حدود ۲۰ سال پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

نظر شما