شناسهٔ خبر: 50347695 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هند به اقتصاد 10 تریلیون دلاری تبدیل می‌شود

وزیر نفت و گاز طبیعی هند اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در حال شتاب گرفتن است چرا که این بیماری همه گیر منجر به احیای بخش بهداشت و افزایش صادرات این کشور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا به نقل از راشاتودی، هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت و گاز طبیعی هند اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در حال شتاب گرفتن است چرا که این بیماری همه گیر منجر به احیای بخش بهداشت و افزایش صادرات این کشور شده است.

بر اساس این گزارش، سایر عوامل رشد هند عبارتند از افزایش فعالیت های اقتصادی، افزایش شاخص جهانی تولید این کشور، دستیابی به اهداف انرژی های تجدیدپذیر، رسیدن به بالاترین میزان ذخایر ارزی تا کنون و ابتکارات تحول آفرین.

پوری در حالی که در هشتمین مجمع ملی امور مردمی هند (PAFI) از طریق ویدئو کنفرانس صحبت می کرد، گفت: من مطمئن هستم که ما در مسیر تبدیل شدن به یک اقتصاد 5 تریلیون دلاری تا سال 2024 – 2025 و یک اقتصاد 10 تریلیون دلاری تا سال 2030 هستیم و از اقتصاد امروزی 2.7 تا 2.8 تریلیون دلاری به این رقم خواهیم رسید.

به گفته این وزیر، بازار سهام هند 250 درصد نسبت به پایین ترین سطح خود در مارس 2020، افزایش یافته و به مرز 62000 واحد رسیده است که به خودی خود یک دستاورد بزرگ بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مصرف بنزین در این کشور 16 درصد بیشتر از سطح قبل از شیوع بیماری کرونا و مصرف گازوئیل 10-12 درصد بیشتر شده است.

پوری همچنین به بحران سوخت و انرژی اشاره کرد و گفت: قیمت بالای انرژی بهبود اقتصادی جهان را تضعیف می کند.

این وزیر هند در ادامه تأکید کرد که افزایش قیمت انرژی هم به منافع کشورهای توسعه یافته و هم به منافع کشورهای در حال توسعه ضربه می زند.

بیشتر بخوانید:

  • اقتصاد باید رشد مطلوب داشته باشد/ کارآفرینان باید مورد حمایت قرار گیرند
  • بزودی شاهد یک تحول بزرگ در بخش سرمایه گذاری، اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود

نظر شما