شناسهٔ خبر: 50347484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تماس‌های جدید حماس برای آزادی فلسطینی‌های بازداشتی در عربستان

حمید محمدطاهری

حماس از تماس‌های رئیس دفتر سیاسی این جنبش با مقامات کشورهای مصر، قطر، ترکیه، سازمان ملل و امارات درباره پرونده فلسطینی‌های دربند عربستان سعودی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش طی چند روز اخیر تماس‌هایی را با مقامات کشورهای مصر، قطر، ترکیه، سازمان ملل و حتی امارات از طریق برخی دوستان انجام داده است تا برای آزاد شدن فلسطینی‌های دربند عربستان سعودی به این پرونده ورود کنند.

در این بیانیه آمده است که هنیه اسامی فلسطینی‌های دربند عربستان و در راس آنها محمد الخضری، نماینده سابق حماس و اطلاعات مربوط به آنها را به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اطلاع داده است.

هنیه ضمن ابراز امیدواری نسبت به آزاد شدن افراد مذکور گفت که وضعیت سلامتی آنها دشوار گزارش شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که مقامات کشورهای مذکور به هنیه قول داده‌اند که در این زمینه و در راستای آزاد شدن زندانیان فلسطینی دربند ریاض اقدام کنند.

حماس همچنین بر ادامه تلاش‌های خود برای آزاد کردن حامیان بازداشت شده این جنبش در لیبی و در راس آنها مروان الاشقر، نماینده حماس در این کشور تاکید کرد.

عربستان، حدود ۵۰ اردنی و فلسطینی را از ابتدای سال ۲۰۱۹ بازداشت کرده و تعدادی از آنها به سه تا ۱۹ سال زندان به اتهام حمایت مالی از جنبش حماس و نیز اتهامات دیگر محکوم شده‌اند.

 انتهای پیام

نظر شما