شناسهٔ خبر: 50347402 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار «صالحی‌امیری» با روسای کمیته ملی‌المپیک ژاپن، اندونزی و فلسطین

تهران- ایرنا- «سیدرضا صالحی‌امیری» در حاشیه اجلاس آنوک (انجمن کمیته‌های ملی المپیک جهان) با روسای کمیته المپیک ژاپن، اندونزی و فلسطین دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از کمیته ملی المپیک، «سیدرضا صالحی‌امیری» رئیس کمیته ملی المپیک ایران که برای شرکت در بیست و پنجمین اجلاس آنوک در یونان حضور دارد در حاشیه این نشست ابتدا با «تاکدا» رییس کمیته ملی المپیک ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی‌امیری در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری خوب و منظم رویداد بزرگ المپیک ۲۰۲۰ توکیو از میزبانی مناسب این کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: انصافا برگزاری بازی‌ها در دوران شیوع بیماری کرونا کار بسیار بزرگ و سختی بود که از عهده آن بر آمدید.  

وی به دیدارهای پیشین و بررسی‌های انجام شده روی متن اولیه تفاهم نامه همکاری دوجانبه اشاره کرد و اظهار داشت: دو کشور از گذشته‌های دور در تمامی موارد بخصوص ورزش ارتباط مناسبی داشته‌اند که امیدوارم با نهایی شدن این تفاهم‌نامه زمینه تعامل دو چندان شود.

وی به سابقه برگزاری اردوهای مشترک ورزشی ایران و ژاپن اشاره نمود و تداوم تشکیل این اردوها و همچنین تبادل مربی و برگزاری دوره های آموزشی را خواستار شد که البته با استقبال خوب و قول همکاری ویژه دکتر تاکِدا مواجه شد.

تاکدا نیز از حضور کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو تقدیر و تشکر کرد و تصریح کرد: المپیک ۲۰۲۰ بواسطه حضور پرشور کشورها از جمله ایران زیبا و به یادماندنی شد. ما به همراه کمیته بین‌المللی المپیک شبانه‌روزی کار کردیم تا ضمن احترام به فلسفه المپیک، بتوانیم به مردم دنیا امید دهیم که می‌توان در کنار هم خوب و شاد زندگی کرد.

وی در پایان قول مساعد داد تا هر چه سریعتر مراتب نهایی شدن تفاهم‌نامه را پیگیری نماید.

دیدار «صالحی‌امیری» با رییس کمیته ملی المپیک ژاپن

سپس صالحی‌امیری با «راجا ساپتا» رییس کمیته ملی المپیک اندونزی دیدار کرد.

ساپتا در این دیدار از آمادگی این کشور برای هر گونه حمایت و همکاری در زمینه رشته‌های موفق کشورش خبر داد و اظهار داشت: در اولین فرصت نمونه اولیه تفاهم نامه را برای بررسی طرف مقابل و امضا در دیدار آتی ارسال خواهد کرد.
در ادامه، صالحی امیری در دیدار با «جبرائیل راجووب» رییس کمیته ملی المپیک فلسطین نیز، اظهار داشت: ایران در بسیاری از رشته‌های مختلف ورزشی می تواند ضمن برگزاری اردوهای مشترک با تیم‌های مختلف فلسطینی کمک فنی خوبی به ورزشکاران و مربیان فلسطینی دهد.

رییس کمیته ملی المپیک فلسطین نیز ضمن تشکر از صالحی امیری گفت: بدون تردید ورزش ایران می‌تواند کمک بسزایی به رشد و توسعه ورزش فلسطین نماید و قطعا در آینده نزدیک شاهد همکاری خوبی در این زمینه خواهیم بود.

جبرائیل راجووب خاطر نشان کرد:ورزش ایران در بسیاری از رشته ها جزو قدرت‌های جهانی بوده و طی سال‌های اخیر نتایج خوبی هم در عرصه جهانی کسب کرده است که قطعا می‌تواند تجارب آن بکارمان آید و از این بابت از شما متشکریم.

نظر شما