شناسهٔ خبر: 50345776 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی خبر داد

کاهش نسبی قیمت حبوبات

حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در خصوص اعلام خبری مبنی بر افزایش قیمت حبوبات، گفت: اتفاقا قصد داریم کاهش قیمت حبوبات را اطلاع رسانی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، قاسمعلی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی،‌ علی رغم کاهش بارندگی ها، برداشت حبوبات را نسبتا خوب توصیف کرد و گفت: بار زیاد است و مثلا در برخی اقلام تا هزار تومان کاهش قیمت را شاهد هستیم.

وی قیمت لوبیا قرمز را ۳۴ تومان برآورد کرد که به حدود ۲۵ هزار تومان رسیده است.

حسنی در پاسخ به مجری برنامه که این قیمت ها را بسیار بالاتر از اعداد اعلامی عنوان کرد، گفت: شما احتمالا لوبیا قلمی را می فرمایید که با لوبیا قرمز متفاوت است.

وی ادامه داد: اصل لوبیا، قرمز است که با کاهش قیمت رو به رو بوده است.

حسنی این قیمت ها را بر اساس نرخ گذاری در بنکداری عنوان و تاکید کرد مغازه ها نیز در حدِ مجاز باید این اقلام را گران تر به فروش برسانند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو از سازمان استاندارد درخواست کرد نسبت به اوزانِ اقلام غذایی که در مرز ۹۰۰ گرم به فروش می رسد، بررسی های لازم را صورت دهد.

به گفته حسنی این فاصله قیمتی، هزینه های شرکت های تولیدی را پوشش می دهد؛ در این بین برندها با قیمت گذاری های کاذب اقلام خود را وارد بازار می کنند و این قیمت گذاری برای اتحادیه قابل قبول نیست.

وی بار دیگر نسبت به نرخ گذاری برخی فروشگاه ها انتقاد کرد و گفت: مشخص نیست ۳۵ درصد اختلاف قیمت در برخی برندها برای چیست. این ارقام نشان دهنده فاصله قیمت میان عمده فروشی و قیمت های پشت پاکت و نیز اوزانِ کمتر از استاندارد است.

حسنی ادامه داد: لوبیا قلمی ۳۸ هزار تومان و چیتی ۳۷ هزار تومان است و در این اقلام کاهش قیمت را داشته ایم.

وی همچنین عدس را ۳۴ هزار تومان و لپه را ۴۰ هزار تومان تخمین زد و افزود: این قیمت ها مربوط به بنکداری ها و بر اساس نرخ های امروز است و هر شخص و نهاد به قیمت ها نیاز داشته باشد، اعلام می کنیم.

حسنی بار دیگر تاکید کرد که بار به حد کافی در بنکداری ها موجود است ولی مشتری وجود ندارد و این مشکل نه تنها صنف حبوبات بلکه سایر اصناف را نیز درگیر کرده است.

نظر شما