شناسهٔ خبر: 50343592 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جوئیش اینسایدر: اکثریت جوانان عربی، اسرائیل را دشمن می‌دانند

نتیجه یک نظرسنجی نشان داد ۸۸ درصد از جوانان عربی در جهان عرب، رژیم صهیونیستی را دشمن می‌دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جوئیش اینسایدر، نتیجه نظرسنجی سالانه "ارزیابی جوانان عربی" ۲۰۲۱ که بدنبال سنجش نبض تفکرات حدود ۲۰۰ میلیون جوان عربی است نشان می‌دهد روابط تازه ترمیم شده رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی دیگر در قالب توافق ابراهیم تاثیر کمی در محبوبیت رژیم صهیونیستی در بین جوانان عربی داشته است.

براساس این بررسی، جوانان عربی، حضور اسرائیل را در خاورمیانه قدرتمندانه و نفوذ این رژیم را در منطقه در رده بندی کشور‌ها بعد از آمریکا، عربستان سعودی و امارات عربی متحده قرار دادند.

در سیزدهمین سال این ارزیابی که توسط گروه مشورتی پی بی اس اینسایت از ۶ تا ۳۰ ژوئن گرفته شد و ۳۴۰۰ نفر از سن ۱۸ تا ۲۴ سال در خاورمیانه و شمال آفریقا در آن شرکت کردند، ۸۸ درصد، رژیم صهیونیستی را دشمن می‌دانند. ۱۱ درصد نیز آن را یک متحد قلمداد می‌کنند.

درگیری‌های اخیر در غزه و مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی، جوانان عربی را نسبت به دورنمای صلح مایوس کرده است: ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند آن‌ها به شدت نسبت به مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی نگرانند و این نگرانی برای آن‌ها بیشتر از فساد دولتی یا بدهی شخصی شان اهمیت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما