شناسهٔ خبر: 50343055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه دزفول:

امام صادق (ع) با مهندسی فرهنگی شیعیان را هدایت می‌کرد

دلال آلبوشهبازی

امام جمعه دزفول گفت: امام صادق (ع) با سازماندهی روابط اجتماعی شیعیان موجب محافظت آنها از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و توسعه و رشد این جامعه شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی‌دزفولی در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: امام صادق (ع) شرایط ویژه‌ای از نظر اجتماعی داشت به گونه‌ای که باید علاوه بر حفظ جامعه شیعه برای مقابله با آسیب‌های پیش روی جامعه شیعیان نیز برنامه‌ریزی دقیقی می‌کرد. بنابراین ایشان با مهندسی فرهنگی توانست به خوبی شیعیان را هدایت و مشکلات پیش روی آنها را با تدبیر حل کند.

وی افزود: بر اساس گفته امام سجاد (ع) وضعیت شیعیان پیش از امامت امام صادق (ع) به گونه‌ای بود که اگر تمام مکه و مدینه را می‌گشتند شاید ۲۰ دوستدار اهل بیت پیدا نمی‌شد اما با تدبیر ایشان آسیب‌ها از جمله حساسیت‌ها نسبت به جامعه شیعیان از بین رفت.

امام جمعه دزفول گفت: ایشان با روش‌های رفتاری که بین شیعیان ترویج کرد، حساسیت‌ها را به حداقل رساند به گونه‌ای که شیعیان به راحتی بین اهل سنت و عامه زندگی می‌کردند.

قاضی‌دزفولی با بیان اینکه این کارها موجب فراهم شدن زمینه توسعه و رشد جامعه شیعیان شد، بیان کرد: امام صادق (ع) سازمان و تشکیلاتی با عنوان «وکالت» راه‌اندازی کرد، چراکه در آن شرایط وسایل ارتباطی زیادی نبود و به دلیل بعد مسافت بسیاری از شیعیان امکان دسترسی به ایشان را نداشتند. بنابراین با دادن ماموریت وکالت به اصحاب مورد اعتماد خود شبکه‌سازی شیعیان انجام شد تا مردم حداقل به وکیل ایشان دسترسی پیدا کنند.

وی عنوان کرد: امام جعفر صادق (ع) با سازماندهی روابط اجتماعی شیعیان موجب حفظ آنها از بسیاری از آسیب‌های اجماعی و توسعه و رشد این جامعه شد.

انتهای پیام

نظر شما