شناسهٔ خبر: 50342110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

وحدت یک مسئله راهبردی در نظام اسلامی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وحدت یک مسئله راهبردی در نظام اسلامی گفت: مهمترین عاملی که در تشکیل امت واحده اسلامی نقش دارد، وحدت است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید رضا تقوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه مسلمانان گفت: وحدت یک مسئله راهبردی در نظام اسلامی است. ما وحدت را در جهان اسلام مبنای ساختاری و تشکیل امت واحده اسلامی می دانیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در راتباط با وحدت خطی را ترسیم کردند که مقداری از آن را تا اینجا پیموده ایم و مقداری از آن در پیش است. انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی و دولت اسلامی در این راستا انجام شد و از این به بعد حفظ تمدن اسلامی و امت اسلامی مسئله ای است که باید در سایه وحدت آن را حفظ کنیم.

 

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم این مسیر را طی کنیم، امت اسلامی و تشکیل امت واحده اولین عاملی است که باید به آن توجه شود و در این رابطه وحدت نقش اساسی دارد. مسلمانان سراسر جهان با حفظ و تقویت وحدت می توانند امت واحده اسلامی را تشکیل دهند و در همین ارتباط تمدن اسلامی شکل گیرد.
 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وحدت یک امر راهبردی است و اگر دم از وحدت می زنیم فقط در مسئله شعار و تعارف نباید باشد. ما باید این مسیر را با راهبرد و استراتژی حفظ کنیم و در عمل این مطالب را نشان دهیم و هر کجا مسلمانی در سراسر جهان درگیر و گرفتار مشکلات بود، سایر امت اسلامی برای حل مشکل آنها تلاش کنند.

 

پایان پیام/50

نظر شما