شناسهٔ خبر: 50342080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایران به اقدامات همسایگان برای باز کردن پای آمریکا به منطقه پاسخ می‌دهد

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران به لجاجت و ناهماهنگی کشورهای منطقه برای باز کردن پای آمریکا به منطقه پاسخ می‌دهد.

صاحب‌خبر -

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره تنش‌هایی که نظام سلطه با به بازی گرفتن کشورهای منطقه در منطقه ایجاد کرده اظهار داشت: نظام سلطه به رهبری آمریکا با رویکرد استکباری و استعماری در پی تأمین منافع نامشروع خود در سراسر دنیا از جمله خاورمیانه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شرایطی که امروز در منطقه شاهد آن هستیم حاکی از همین شیطنت‌ها و دسیسه‌هایی است که به رهبری ایالت متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

نماینده مردم رشت  در مجلس گفت: متأسفانه برخی از کشورهای منطقه به باور این که آمریکا می‌تواند در درازمدت حامی آن‌ها باشد یا منافع زودگذر آنان را تأمین کند از خواسته‌های آمریکا تمکین می‌کنند و در ایجاد اختلاف و ناامنی در منطقه یاریگر او هستند.

وی افزود: کشورهای همسایه ایران به‌ویژه کشورهای مسلمان در قرن اخیر به‌ویژه پس از جنگ جهانی دوم دشمن خود را به خوبی شناخت‌اند و می‌دانند که این نظام سلطه و آمریکا است که بنا دارد با چپاول ثروت‌های منطقه منافع ملت‌های مسلمان را به چالش بکشد.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: این امر برای ملت‌های منطقه کاملاً واضح است و کشورهای منطقه آمریکا و رژیم صهیونیستی را به دلیل قتل و غارت در کشورهای اسلامی، تهدید اصلی برای خود می‌دانند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه امروز ملت‌های مسلمان و بسیاری از سران کشورهای منطقه با این نگاه در جهت وحدت منطقه گام بر می‌دارند گفت: ایران حسن روابط در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را رویکرد خود می‌داند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ظرفیت بهره‌گیری از کشورهای مسلمان ظرفیت بسیار بالایی است افزود: می‌توانیم با تعامل بیشتر مشکلات منطقه‌ای را حل کرده و ضمن ایجاد امنیت پایدار در منطقه، منافع اقتصادی خود را دنبال کنیم.

آقازاده گفت: اگر توسط برخی از کشورهای منطقه ناهماهنگی و لجاجت‌هایی را برای باز کردن پای نظام سلطه و دشمنان در منطقه شاهد باشیم ایران و سایر کشورهای منطقه تکلیف خود را با آن کشور مشخص کرده و به اقتضای آن اقداماتی را در زمان خود انجام می‌دهند.

وی درباره‌ دستگیره دو راننده ایرانی در کشور آذربایجان تصریح کرد: این اتفاق سوء تفاهمی بود که با اقدام جمهوری اسلامی ایران برطرف شد؛ آذربایجان خود می‌داند که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه نیت بدی به این کشور نداشته است.

آقازاده با بیان اینکه ایران خاک آذربایجان را به رسمیت شناخته، مدافع تمامیت ارضی آذربایجان و مخالف اشغال است اظهار داشت: در روابط جمهوری اسلامی ایران با آذربایجان مشکل خواصی که سبب اختلاف و تنش شود وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه پیوند این دو ملت بسیار بالا است بیان کرد: حاکمیت آذربایجان می‌داند که رابطه با ایران به نفع اوست و ایران نیز برای حسن همجواری با آذربایجان ارزش قائل است.

انتهای پیام/614/ ت

نظر شما