شناسهٔ خبر: 50340999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

استاندار سابق همدان خبر داد

وجود بیش از ۸۰ پروژه مهم و تأثیرگذار در استان همدان

همدان- استاندار سابق همدان گفت: بیش از ۸۰ پروژه مهم و تأثیرگذار در استان داریم که بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدسعید شاهرخی در آیین تکریم و معارفه استاندار همدان، ضمن تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفرصادق (ع)، اظهار داشت: خدا را شاکرم که ۱۸ سال از ۳۰ سال خدمت خود را در کنار مردم همدان بودم.

وی افزود: در بدو ورود به استان همدان با توجه به شرایطی که در کشور وجود داشت اولویت‌هایی همچون توجه به معیشت، حمایت از تولید و اشتغال با دستور رهبری و توجه به سرمایه‌های اجتماعی محور کار بود.

استاندار سابق همدان گفت: در عرصه تولید مهم جذب سرمایه‌گذار در استان، حمایت از تولید مستقل، بالا بردن ظرفیت‌های واحد‌های تولیدی و فعال کردن واحد‌های راکد بود و برای اینکه به این هدف مهم برسیم روابط خود را بر اساس وفاق و همدلی شکل دادیم.

وی با بیان اینکه ما مسئولین در استان با وحدت و همدلی در کنار هم به اعتدال رسیدیم، ابراز داشت: برای اداره امور، استان را به سمت برنامه محوری بردم و آن را چنان نهادینه کردیم که موفق شدیم و کاستی‌ها و ناکامی‌هایی هم داشتیم که نشأت گرفته از فضای ملی بود و در مسائل امنیتی تولید کننده چالش نبودیم.

شاهرخی با بیان اینکه در سند راهبردی تکلیف هر کدام از بخش‌های صنعت و گردشگری را تعریف کردیم و عملیاتی شد، عنوان کرد: با رعایت عدالت، توزیع امکانات در استان و شهرستان‌ها، به همت نمایندگان در استان، بیش از ۸۰ پروژه مهم و تأثیرگذار در استان داریم که بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

وی گفت: توانستیم خط آهن شمال و جنوب استان را تکمیل کنیم، همچنین با همراهی و همکاری نمایندگان همدان به ملایر را تکمیل کردیم و اکنون در حال اجرا است، ایستگاه تویسرکان را تکمیل کردیم و ایستگاه نهاوند خط آهن آن در حال اجرا است.

* مسیر حرکت و توسعه استان را ریل‌گذاری کردیم

استاندار سابق همدان با بیان اینکه ما مسیر حرکت و توسعه استان را ریل‌گذاری کردیم و تکلیف روشن است، تصریح کرد: چالش مهم ما آب است که سه سد را افتتاح کردیم و دو سد در حال ساخت داریم که ۱۲ شهر و ۱۶۹ روستا را آبرسانی کردیم.

وی ادامه داد: خود را مکلف کردیم هر سال ۷۰ هکتار گلخانه به گلخانه‌های همدان اضافه کنیم که این گلخانه‌ها چهار فصل هستند و ما بر مبنای برنامه و علمی حرکت کردیم.

شاهرخی گفت: ۳۰ نوع منابع را از معادن استخراج کردیم که با ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری امسال و سال گذشته افتتاح کردیم.

وی ابراز داشت: بیش از ۳۰ پروژه را در شهرک‌های صنعتی در حال ساخت داریم و سراسر استان همدان به مثابه یک کارگاه بزرگ سازندگی کار می‌کند.

*راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در سامن مبتنی بر فناوری‌های برتر

استاندار سابق همدان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی در سامن را ساختیم، گفت: این منطقه را مبتنی بر فناوری‌های برتر راه‌اندازی کردیم، شهرک بنکداران که بارانداز کالا‌های اساسی مردم است آماده افتتاح است و ما به دنبال جهانی کردن استان همدان هستیم.

وی با اشاره به بخش گردشگری ابراز داشت: یک هزار و ۸۰۰ آثار تاریخی و طبیعی در استان داریم که سه سایت ملی و جهانی را در استان تعریف کردیم.

شاهرخی با بیان اینکه استان همدان در نظام سلامت خوش درخشید، افزود: در هر سال یک بیمارستان در استان افتتاح کردیم و دستگاه‌های مختلف در بیمارستان قرار دادیم.

وی عنوان کرد: در حوزه اجتماعی با توجه به مشارکت جدی و حضور مردم، سمن‌ها سازمان یافته شدند و از ۲۵۵ سمن به ۵۰۰ سمن افزایش دادیم و آن‌ها را کیفی و ثمربخش کردیم.

استاندار سابق همدان با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز در همدان ۸۰۰ نفر جوان علاقه‌مند هستند، گفت: هیئت‌های مذهبی، معتمدین، اصناف، انجمن‌ها، جوانان، اعضای هیئت‌های اندیشه ورز، اصحاب رسانه، مدیران اجرایی و دستگاه‌ها همواره کمک حال ما بودند و سپاه پاسداران علاوه بر نقش و رسالت خود به مثابه یک دستگاه اجرایی دلسوز در کنار ما بود که یک هزار و ۲۰۰ پروژه با ۲ میلیارد تومان ساختند و ۹۶ میلیارد تومان کمک مؤمنانه جمع‌آوری و توزیع شد.

وی عنوان کرد: اگر استان همدان کارگاه شد به خاطر جدیت بخش خصوصی بود به ویژه اتاق بازرگانی که از اتاق‌های موفق کشور بود.

انتهای پیام/

نظر شما