شناسهٔ خبر: 50337948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام خبر داد؛

تجهیز ۷۵ خانه ورزش روستایی در استان ایلام

علی شائی گفت:۷۵ خانه ورزش روستایی به منظور فراهم سازی زمینه فعالیت‌های سالم، در نقاط روستایی استان ایلام تجهیز شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،با حضور مظفر علی شائی، مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام و جمعی از مسئولان محلی مرحله هفتم آئین تجهیز خانه‌های ورزش روستایی استان ایلام برگزار شد.

مظفر علی شایی،مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در این آیین به اهمیت ورزش روستایی و توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان به این موضوع گفت: استان ایلام بیش از ۵۵۰ روستا را در خود گنجانده است، که هدفگذاری اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام بر تجهیز ۱۰۰ خانه ورزش روستایی بوده، که با تجهیزی که امروز صورت میگیرد به تجهیز ۷۵ خانه ورزش روستایی میرسیم و تمام تلاش خود را میکنیم که انشاله با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان به هدفگذاری اداره کل ورزش و جوانان خواهیم رسید.

مدیر کل ورزش و جوانان در ادامه از ترویج بازی‌های محلی در روستا‌ها سخن گفت و بیان داشت:  بازی‌های بومی محلی استان تاریخچه‌ای کهن دارد و امروز کمتر روستایی در استان هست که این بازی‌ها را انجام دهد ما بر خود لازم میدانیم با احیای بازی‌های قدیمی به نسل جدید فرهنگ کهن خور را معرفی کنیم .

او افزود:قهرمان‌هایی در دل روستا‌ها می‌باشد که باید استعداد یابی شود و توسعه ورزش روستایی به صورت ویژه در دستور کار اداره کل و هیات روستایی و بازیهای بومی محلی قرار دارد.

انتهای پیام / غ

نظر شما