شناسهٔ خبر: 50336396 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ویژه‌برنامه‌های فرهنگی-هنری منطقه 12 برای میلاد پیامبر اکرم (صلی‌الله):

جشن‌ و مولودی‌خوانی در میدان آیینی امام حسین

شهردار منطقه 12 از برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی-هنری این منطقه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (صلی‌الله) و حضرت امام صادق (علیه‌السلام) به‌ویژه در میدان آیینی امام حسین (علیه‌اسلام) خبر داد.

صاحب‌خبر -
 امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: روز 17 ربیع‌الاول، خجسته میلاد ختم‌المرسلین، پیامبر اکرم (صلی‌الله) و حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، پایه‌گذار مذهب شیعه است که این عید بزرگ را بر همه زمین و آسمان‌ها و کل عالم امکان، به‌ویژه حضرت صاحب‌الزمان (عجل‌الله فرجه‌‌الشریف)، نایب برحقشان، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و شیعیان مخلص آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و خدا را سوگند می‌دهم به دو مولود نورانی که سلامت دین و دنیا را به همه عطا فرماید.
یزدی در تشریح ویژه‌برنامه‌های این منطقه به مناسبت این عید افزود: جشن‌های میدانی نظیر جشن میلاد میدان امام حسین ۱ و ۲ آبان، ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰، جشن میلاد میدان شهدا، ۱ آبان ساعت ۱۶، جشن میلاد میدان خراسان، ۱ آبان ساعت ۱۶، جشن میلاد محله دروازه شمیران، پارک زابلی، ساعت ۱۸، جشن میلاد محله هرندی، ۲ آبان ۱۶:۳۰ تا ۱۸ و جشن میلاد محله تختی (یاس سفید)، ۲ آبان، ۱۶ تا ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود؛ همچنین امشب، نورافشانی در میدان هرندی و خیابان ۳۰ تیر برپا خواهد بود.
وی همچنین ضمن تبریک هفته وحدت از بازدید از خانواده شهدای اهل تسنن و خانواده شهدای مدافع حرم در تاریخ یک آبان خبر داد و بیان کرد: مسابقات فرهنگی-هنری نیز همه‌روزه در میدان آیینی امام حسین (علیه‌السلام) برگزار خواهد شد که این مسابقات با مشارکت سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران و در فضای مجازی، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی منطقه در حوزه نقاشی، خوشنویسی داستان‌های کوتاه و پادکست‌ها و... به اجرا درمی‌آید.
شهردار قلب طهران از دیگر برنامه‌ها به این مناسبت را آذین‌بندی سراها به صورت مسابقه در محلات و اهدای جوایز به بهترین آذین‌بندی‌ خانه‌ها و بالکن‌ها معرفی کرد و ادامه داد: نشر قصه‌های بهشتی شامل تهیه کلیپ کوتاه از داستان‌های مرتبط با پیامبر رحمت (صلی‌الله)، برگزاری نمایشگاه‌های نگارگری با موضوع پیامبر رحمت به صورت مجازی، همچنین در نگارخانه گنج پنهان و البته اهدای ارزاق مثل همیشه و این‌بار به نام پیامبر رحمت (صلی‌الله) از جمله این برنامه‌هاست.
یزدی در نهایت در مورد تجهیز کتابخانه‌ها به این مناسبت سخن گفت و بیان کرد: در این حوزه، سفارش کتاب‌ها انجام شده و امیدواریم تا هفته کتاب و کتابخانی، این کتاب‌ها به سراهای محلات برسد.
 

نظر شما