شناسهٔ خبر: 50334631 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

برطرف کردن افزایش دور موتور به علت خرابی سنسور اکسیژن رفع بالا رفتن میزان آلایندگی به علت خرابی سنسور اکسیژن رفع روشن شدن چراغ چک به علت خرابی سنسور اکسیژن رفع ریپ زدن خودرو به علت خرابی سنسور اکسیژن برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن برای افزایش گاز خودرو چه زمان باید سنسور اکسیژن را عوض کرد؟

برنامه‌ریزی و حذف سنسور اکسیژن در بهترین تعمیرگاه خودرو تهران | تعمیرگاه کاراک

با بررسی سیم های احاطه کننده سنسور، می توان از سلامت و سالم بودن این قطعه مطمئن گردید. برای انجام این روش خودرو را برای مدت زمان حدود 20 دقیقه روشن نگه داشته تا پیشرانه گرم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سنسور اکسیژن قطعه ای الکترونی در خودرو است که میزان اکسیژن سوخت یا گاز را اندازگیری می کند. در بعضی از خودروها  دو سنسور اکسیژن در مسیر دود خروجی موتور استفاده شده است که  یکی از سنسورهای اکسیژن قبل از کاتالیست (سنسور اکسیژن بالادست یا لاندا ) معمولا روی مانیفولد دود و دیگری بعد از کاتالیست ( سنسور اکسیژن پائین دست یا لامبدا ) قرار می گیرند که سنسور اکسیژن دومی ( پائین دست ) جهت کنترل عملکرد کاتالیست مورد استفاده قرار گرفته است.

برنامه ریزی و حذف سنسور دوم اکسیژن یکی از اقداماتی است که با بکار گیری آن می توانید تغییرات و بهبود های چشمگیری در خودرو خود ایجاد کنید. مرکز کاراک یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات مربوط به سنسور اکسیژن می باشد که بهترین نتایج را برای مراجعه کنندگانش فراهم می آورد.

در ادامه خدمات قابل ارائه مربوط به سنسور اکسیژن در مرکز کاراک را به شما معرفی می نماییم.

برنامه‌ریزی و حذف سنسور اکسیژن در بهترین تعمیرگاه خودرو تهران | تعمیرگاه کاراک

افزایش دور موتور، به ویژه در زمان متوقف بودن خودرو  واضخ ترین نشانه خرابی سنسور اکسیژن می باشد. دور موتور معمولا زیر هزار می باشد و زمانی که عدد آن به  محدوده 2000 الی 3000 می رسد به ما می گوید که مشکلی در سنسور اکسیژن وجود دارد.

در تعمیرگاه برق کاراک، این مشکل توسط نیروی متخصص و حرفه ای رفع می گردد.

 

افزایش میزان کربن و به دنبال آن بالا رفتن آلایندگی، از نتایج خرابی سنسور اکسیژن می باشد. رفع این مشکل به ویژه در زمان معاینه فنی اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای رفع این مشکل کافی است با ما تماس بگیرید :

09128079698

02177438544

 

روشن شدن چراغ چک خودرو دلایل مختلفی دارد که خرابی سنسور اکسیژن می تواند یکی از این دلایل باشد. برای اطمینان از خرابی این قسمت لازم است به متخصصین این زمینه مراجعه کنید تا به درستی علت را تشخیص دهند.

 

ریپ زدن موتور خودرو و عدم کشش و توان لازم برای بالا رفتن از سربالایی ها، از دیگر مشکلات ایجاد شده برای موتور خودرو، در هنگام خراب شدن سنسور اکسیژن می باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که معیوب شدن حسگر اکسیژن، شتاب پایین و تنبل شدن خودرو را به دنبال دارد.

 

با سخت گیرانه تر شدن استاندارد های آلایندگی باعث شد که سنسور های اکسیژن در خودرو به دو عدد افزایش پیدا کنند. این افزایش تعداد سنسور اکسیژن به این منظور اعمال شد تا عملکرد کاتالیزور با دقت و حساسیت بیشتری تحت کنترل باشد. در این شرایط شتاب و قدرت خودرو، فدای استانداردهای آلایندگی شده و کاهش می یابند.

برنامه ریزی و یا حذف سنسور دوم اکسیژن سبب افزایش گاز خودرو میشود، کاراک موفق شده افزایش شتاب خودرو را با روش های مختلفی انجام دهد که یکی از روش های افزایش گاز ماشین با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن  امکان پذیر است.

خودروهایی  که ایسیو زیمنس دارند را می توان با برنامه ریزی سنسور اکسیژن به شتاب مطلوب رساند.  حذف سنسور دوم اکسیژن در مواردی که خودرو خطای کاتالیست و یا خطای خرابی سنسور دوم اکسیژن میدهد در دستور کار قرار میگیرد.

برنامه‌ریزی و حذف سنسور اکسیژن در بهترین تعمیرگاه خودرو تهران | تعمیرگاه کاراک

نمونه برنامه ریزی سنسور اکسیژن 405

 

با انجام تست های مختلف به راحتی  می توان دریافت که ایا سنسور اکسیژن خودرو شما سال است یا خیر !  یکی از روش های کاربردی برای انجام این فرآیند استفاده از یک ولت سنج دیجیتالی و دستگاه دیاگ می باشد.

 با بررسی سیم های احاطه کننده سنسور، می توان از سلامت و سالم بودن این قطعه مطمئن گردید. برای انجام این روش خودرو را برای مدت زمان حدود 20 دقیقه روشن نگه داشته تا پیشرانه گرم شود.  پس از این فرآیند خودرو را خاموش کرده و با استفاده از دیاگ و ولت سنج، تشخیص و بررسی سلامت سنسور اکسیژن انجام می شود.

 با برقراری اتصالات به سیم های سنسور اکسیژن و راه اندازی موتور، سیگنال های ولتاژ مشخصی بر روی ولت سنج نشان داده می شود. ولتاژ یک سنسور سالم در محدوده بین 0.1 الی 0.9 قرار دارد. بالاتر یا پایین تر بودن ولتاژ سنسور از میزان عنوان شده، حکایت از خرابی و معیوب بودن سنسور اکسیژن دارد.

 

تعویض به موقع و پیش از خرابی سنسور اکسیژن، نقش مهمی در حفظ حداکثر توان موتور دارد. بهتر است که سنسور اکسیژن خودرو را پس از طی مسافت مشخصی تعویض نماییم.

این مسافت برای سنسور های دو سیمه و فاقد گرم کن، چیزی بین 30.000 الی 50.000 مایل می باشد و برای سنسور های سه و چهار سیمه که دارای گرم کن هستند، پس از طی 60.000 لازم است تعویض شوند. برای خودرو های امروزی دارای OBD II، تعویض سنسور پس از طی مسافت 10.000 مایل قابل انجام است.

نظر شما