شناسهٔ خبر: 50332831 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حجت الاسلام شاهمرادیان در گفتگو با مهر:

هفته‌ی وحدت رمز پیروزی مسلمانان جهان است

حجت الاسلام شاهمرادیان گفت:هفته وحدت متضمن حکمت‌ها و نکات ظریفی است که توجه و التفات به آنها برکات مضاعفی را در بهره مندی از میلاد نبی اکرم (ص) نصیب مسلمانان و جهان اسلام کرده است.

صاحب‌خبر -

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر هفته وحدت را یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده پروردگار دانست، و آن را رمز پیروزی مسلمانان جهان توصیف کرد و گفت: نامگذاری ایام مبارک میلاد رسول اکرم طبق روایات شیعه و سنی (۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول) یک انتخاب برجسته و مهم تاریخ اسلام است که پیام‌آور صلح، دوستی و وحدت امت اسلامی است که از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌هاست، اقتدار و عزت جامعه‌ی نوپای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکارهای ارائه شده از طرف پیامبرخاتم (ص) بود.

وی ادامه داد: هفته وحدت متضمن حکمت‌ها و نکات ظریفی است که توجه و التفات به آنها برکات مضاعفی را در بهره‌مندی از میلاد دُردانه هستی، نبی اکرم (ص) نصیب مسلمانان و جهان اسلام کرده است.

حجت الاسلام شاهمرادیان نگاه هفته وحدت را نگاهی وحدت آفرین در همه مشترکات موجود در جهان اسلام و مسلمانان دانست، که به تعبیر امام علی (ع) موجب می‌شود تا دست قدرت و توانای خداوند متعال در جمعیت و جماعت اسلام تجلی کند. نگاهی که اختلاف، تشتت و تک روی را در جهان اسلام و نقشه استکبارگران زمانه بر کاروان اسلام را معرفی می‌کند، بیان داشت: آنجا که امام علی (ع) فرمودند: «با اکثریت هم داستان شوید که دست خدا همراه جماعت است و از تفرقه بپرهیزید که موجب آفت است آنکه از جمع مسلمانان به یک سو شود، بهره شیطان است، چنانکه گوسفند چون از گله دور ماند، نصیب گرگ بیابان است.»

وی ادامه داد: در حقیقت هفته وحدت، هفته عزم و اراده در گام برداشتن به سوی بهترین هاست و به فرموده مقام معظم رهبری؛ «امروز روز اتحاد دنیای اسلام است. وجود مقدس نبی اکرم (ص) مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت است…. دنیای اسلامی می‌تواند در این نقطه به هم پیوند بخورد؛ این‌جا، جایی است که عواطف همه مسلمان‌ها در آن‌جا متمرکز می‌شود؛ این، کانون عشق و محبت دنیای اسلام است. مسؤولان فرهنگی، نویسندگان و علما باید از طرح مسائل اختلاف‌آفرین و تفرقه‌افکن بپرهیزند. هم سنی و هم شیعه. همه باید روی این نقطه اتحاد تکیه کنند و توقع از علما و زبدگان و نخبگان سیاسی است که اهمیت اتحاد مسلمانان را بفهمند و توطئه دشمنان را برای شکستن این اتحاد و هم‌دلی بشکنند» لذا، جا دارد به بهانه هفته وحدت، همه امت اسلامی، هر یک به تناسب درک و معرفت خود، ویژگی‌های پیامبر اعظم (ص) را که در قرآن کریم و سنت قطعی آمده است، سرلوحه زندگی خود قرار دهند و جان‌های تشنه را سیراب سازند.

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزرات جهاد کشاورزی همبستگی، انسجام و وحدت کلمه را در مقابل دشمنانی که تفرقه و نفاق را بین مسلمانان پیشه کرده، بسیار واجب دانست و خاطرنشان کرد: دوستی و مودت بین مسلمانان جهان؛ مکتب و اندیشه اسلام را قدرتمند و ریشه دار خواهد کرد، اختلافات باید کنار گذاشته شود و در جهت تقویت و تحکیم روابط بین مسلمانان، ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی، یکتاپرستی و توجه به اعتقادات را بیش از پیش سرلوحه امور، افکار و اندیشه‌ای خود سازیم تا پایه‌های دین و مکتب اسلامی همیشه محکم و استوار بماند. مکتب اسلامی اندیشه ساز است برای اینکه این تفکر توحیدی ریشه در شناخت و معرفت الهی دارد و راه بسیار روشن و مبراست.

وی افزود: دشمنان سعی در از بین بردن اسلام و اندیشه‌های ناب محمدی (ص) داشته که تاکنون با درایت و رهبری مقام ولایت خنثی شده است، رهنمودهای مدبرانه آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب (مدظله) دشمنان را گمراه کرده است و استکبار جهانی نتوانسته‌اند کوچک‌ترین خللی در بصیرت و فهم حقیقی زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مسلمانان ایجاد کند، خوشبختانه در عصر کنونی ذکاوت و کنجکاوی متولیان امر در مسئله‌ی وحدت و یکپارچگی آحاد مسلمانان به طور کامل وجود دارد و اجازه نداده‌اند دشمنان اسلام به خواسته‌های شوم خود برسند، وحدت بین شیعه و سنی راه نفوذ دشمنان را به طور کامل بسته که کشور عزیزمان در این زمینه پیشتاز و پیشگام است و همیشه سرآمد تحرکات علمی و فرهنگی در تمام جهان است و نقش اساسی در ساختار وحدت مسلمانان جهان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهمرادیان در پایان جلوگیری از هرگونه تحرکات استکبارجهانی، تبلیغات سو و دشمنی بین اهل شیعه و سنی را از موضوعات مهم و ضروری دانست و گفت: سابقه سببی و نسبی اهل سنت و تشیع در جای جایی ایران اسلامی نشان از دوستی و اخوت آحاد جامعه است و این وابستگی تاریخی تا قیام حضرت مهدی (عج) ادامه دارد ما همواره برابر و برادر تنی هستیم و آگاهانه در مقابل دسیسه‌های شوم دشمنان اسلام وابسته به آمریکا و اسرائیل ایستادگی کرده‌ایم و تا آخر هم ایستاده‌ایم.

نظر شما