شناسهٔ خبر: 50331510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حفظ وحدت یکی از ضروریات جامعه اسلامی است

مدیر حوزه علمیه نجمیه خواهران شهرستان سرخه گفت: جوامع اسلامی برای اینکه بتوانند تأثیرگذار باشند و نور اسلام را به تمام دنیا منتشر کنند باید باهم وحدت داشته و از ایجاد تفرقه و تشتت جلو گیری کنند.

صاحب‌خبر -

همزمان با هفته وحدت طاهره عربی مدیر حوزه علمیه نجمیه خواهران شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: امام خمینی (ره) مبدع و منشا بسیاری از تحولات و ابتکارات مانا و پایدار در ایران اسلامی بودند، یکی از مهم ترین ابتکارات نام گذاری هفته وحدت بود که ایشان فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت می باشد تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت حضرت رسول صلوات الله علیه طبق روایات شیعه است، به عنوان هفته وحدت نامگذاری فرمودند. این ابتکار از طرف امام راحل (ره) گام مثبتی در جهت تقویت و استحکام وحدت امت اسلامی بود.

او با اشاره به اهمیت وحدت بیان داشت: موضوع وحدت یک مفهوم کلان و راهبردی در جهان اسلام است که از ابتدای اسلام تا کنون از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و یک تاکتیک و راهبرد مخصوص به یک زمان نیست.

مدیر حوزه علمیه نجمیه خواهران شهرستان سرخه با بیان اینکه وحدت یکی از اصول بنیادی و حیاتی در  دین مبین اسلام است، گفت: یکی از مهم ترین توصیه‌های قرآن کریم، توصیه به وحدت و اخوت و برادری در میان مسلمانان است.

عربی در ادامه اضافه کرد: در آیه ۱۰۳ آل عمران خداوند می فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» طبق این آیه شریفه وحدت و دورى از تفرقه، یك وظیفه‏ ى الهى است. همچنین در آیه ۱۰ سوره حجرات از مومنان به عنوان برادران یکدیگر  یاد شده است. از دیدگاه قرآن وحدت پایه و اساس هر خیری در دنیا و آخرت است در مقابل تفرقه که، سعادت مردم را تهدید می کند.

عربی خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) از ابتدای رسالت تا زمان رحلت، همواره بر وحدت و برادری مسلمین تاکید داشتند و بدترین آفت برای جهان اسلام را از بین رفتن انسجام و اتحاد می دانستند. 

او با بیان اینکه دغدغه اصلی پیامبر(ص) از لحظه‌ ورود به مدینه و تشکیل حکومت، مسئله ایجاد وحدت حتی با یهودیان ساکن مدینه بود، گفت: از نخستین کارهای رسول اکرم صلی الله علیه وآله بستن پیمان اخوت و برادری بین مسلمانان مهاجر و انصار بود. مبنای عمل وفعالیت های پیامبر مکرم اسلام صلوات الله علیه  بر اساس همین وحدت و یکدلی بود ،حتی در روز فتح مکه نیز وقتی بعضی حرف از انتقام زدند  حضرت فرمودند "امروز روز رحمت است."  البته در جاهایی که نیاز به برخورد هم بود حضرت شدیدا برخورد می کردند.

 مدیر حوزه علمیه نجمیه خواهران شهرستان سرخه با اشاره به اینکه تعالیم اسلامی هر مسلمانی را نسبت به برادران و خواهران دینی خود مسئول می‌داند، بیان داشت: بر همین مبنا دایره وحدت و اخوت اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی، نژادی و غیره را در بر می‌گیرد.

عربی تصریح کرد: حفظ وحدت یکی از ضروریات جامعه اسلامی است؛ جوامع اسلامی برای اینکه بتوانند تأثیرگذار باشند و نور اسلام را به تمام دنیا منتشر کنند باید باهم وحدت داشته و از ایجاد تفرقه و تشتت جلو گیری کنند.

 او عنوان کرد: مقام معظم رهبری حفظه الله می فرماید: اگر ما ( مسلمانان) متحد و برادر باشیم و بر اختلافات خویش فائق بیاییم، حربه ی دشمن کُند و از ضربه پذیری دنیای اسلام کاسته خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه نجمیه خواهران شهرستان سرخه با تاکید براینکه هفته وحدت پیام آور رحمت وهمدلی برای مسلمانان جهان است؛ افزود:مهم ترین پیام هفته وحدت، درک ارزش و اهمیت وحدت و لزوم انسجام بین امت اسلامی است.

عربی در ادامه اضافه کرد: لذا ضرورت دارد که  مسلمین در سایه دستورات الهی، تعالیم اسلامی، سیره و سنت رسول اکرم (ص) و عترت پاک آن حضرت، با حفظ وحدت مجال تفرقه افکنی بین مسلمانان را از بیگانگان سلب کنند.

او یادآور شد: نظر و رای دشمنان اسلام، نسبت به شیعه و سنی بودن تفاوتی ندارد مشکل دشمنان  با اصل قرآن و پیامبر است. به همین دلیل گاهی به رسول الله (ص) و گاهی به قرآن اهانت و توهین می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه نجمیه خواهران شهرستان سرخه با اشاره به وظایف امروز ما عنوان کرد: هفته وحدت را باید بهترین فرصت برای بازخوانی مشترکات بین مسلمانان دانست، و با تکیه بر مشترکات از جمله خدای واحد، کتاب واحد، قبله واحد و غیره در جهت رسیدن به وحدت واقعی در دنیای اسلام گام برداشت.

عربی یکی از عوامل وحدت آفرین را پرهیز از تشکیل جلساتی است که اختلاف افکنی مذهبی در آن باشد، دانست و گفت: دشمنان اسلام تلاش دارند از طریق شناسایی و عرضه نقاط اختلافی بین مسلمانان و برجسته‌سازی و دامن زدن به آنها، زمینه تفرقه و تشتت هرچه بیشتر مسلمانان را فراهم سازند.

او در خاتمه گفت: لذا برگزاری جلسات تفرقه انگیز ابـزار بـسیار مـناسبی است که دشمنان می‌توانند برای دستیابی به اهداف خود از آن بهره‌مند شوند.

نظر شما