شناسهٔ خبر: 50329730 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معرفی آثار در ژانرها و سبک‌های مختلف از رادیو فرهنگ /هدف «چاپ‌خانه» کتابخوان کردن مردم است

تهیه‌کننده برنامه «چاپ‌خانه» درباره این برنامه و ساختار آن توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ پرویز جمالی تهیه‌کننده برنامه «چاپ‌خانه» رادیو فرهنگ درباره این برنامه گفت: رویکرد ما در این برنامه معرفی  کتاب‌های تازه منتشر شده و بررسی آنها با حضور نویسنده یا مترجم است. البته کتاب‌هایی که زمانی از انتشار آن‌ها گذشته باشد نیز در برنامه « چاپخانه» معرفی می‌شوند و تمرکز اصلی ما بر محتوا و تازگی آن‌ها است.

او ادامه داد: در «چاپ‌خانه» علاوه بر معرفی کتاب، با نویسنده یا مترجم آن اثر نیز گفتگو می‌کنیم که در این گپ و گفت‌ها، مولف یا مترجم نه تنها محتوا و حال و هوای کتاب را برای مخاطب شرح می‌دهد بلکه درباره سبکی که کتاب دارد نیز صحبت می‌کند.

این تهیه‌کننده درباره ساختار برنامه خود توضیح داد: «چاپ‌خانه» یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ راهی آنتن رادیو فرهنگ می‌شود و مدت برنامه نیز ۳۰ دقیقه است. ما هر هفته در این ۳۰ دقیقه ۲ کتاب را به مخاطبان خود معرفی می‌کنیم که این کتاب‌ها در هر سبک و ژانری می‌توانند باشند. 

جمالی ادامه داد: در ابتدای برنامه پس از مقدمه و توضیحات گوینده درباره کتاب بخش معرفی و گفتگو با نویسندگان یا مترجمان است .

رادیو فرهنگ

این تهیه کننده درباره کارشناس مجریان این برنامه و بخش هایی که برعهده دارند گفت : صادق وفایی کارشناس مجری بخش رمان‌های جنایی و پلیسی برنامه، مصطفی محمودی کارشناسی نمایشنامه‌ها و مریم بیانی کارشناسی بخش کتاب‌های اجتماعی، سیاسی و… را برعهده دارند همچنین گوینده اصلی برنامه لیدا وحیدی است.

جمالی در پایان درباره هدف «چاپ‌خانه» گفت: هدف ما در این برنامه ایجاد  تلنگر به افرادی است که دوستی نزدیکی با کتاب ندارند. می‌خواهیم بگوییم که حضور کتاب و کتابخوانی تا چه اندازه در زندگی و در احوالات انسان تغییر و تحول ایجاد می‌کند و تا چه حد می‌تواند در روند زندگی به افراد کمک کند. وی توضیح داد : در فصل پاییز نیز سعی ما این است که با همان فرم و ساختار همیشگی به معرفی آثاری بپردازیم که با شرایط و احوال در لحظه مخاطبانمان همخوانی داشته باشد.

گفتنی است ،گروه کتاب رادیو فرهنگ با توجه به منویات رهبری و اهمیت این حوزه رسالت پیگیری مطالبات رهبری در توجه به حوزه کتاب و کتاب خوانی را در رسانه عهده دار است  و امروز رادیو فرهنگ علاوه بر حوزه فرهنگ و هنر به عنوان گرانیگاه فرهنگی در رسانه و مرکز ثقل حوزه کتاب در گروه کتاب برای اندیشه‌ورزی و بالندگی این حوزه تلاش می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما