شناسهٔ خبر: 50328912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مطرح شد :

کارگروه ویژه امورات مرتبط با آب در استان تشکیل می شود

استاندار سمنان گفت: کارگروه ویژه ای به منظور بررسی و پیگیری امورات مرتبط با آب، با حضور مدیران مرتبط تشکیل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، گفت:مدیران حوزه آب، به صورت هفتگی جلساتی را با شخص بنده در خصوص بررسی و پیگیری مسائل مرتبط با آب و دستیابی به راهکار و رویکرد های جدید خواهند داشت.
وی همچنین‌افزود: بحث پیگیری از مرکز و وزارتخانه برای جذب اعتبارات ملی در راستای تامین آب و اجرای طرح های حوزه آبرسانی و مدیریت بهینه مصرف، در دستور کار مدیران حوزه آب استان باشد.
هاشمی در ادامه تاکید کرد: مدیران به بحث گفتگوی صادقانه با مردم و پاسخگویی به مطالبات مردمی به صورت جدی و میدانی‌ پای کار بوده و در صدا و سیما و برنامه های پاسخگویی حضور یافته و پاسخگوی مطبوعات و اصحاب رسانه باشند.
وی اذعان داشت:اصحاب رسانه برای اقناع سازی مردم در خصوص کاهش مصرف آب و صرفه جویی، عدم برداشت از چاه های غیرمجاز و رعایت مصرف مجاز از چاه های با کنتور هوشمند، می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه باید به بحث صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه آب به صورت جدی توجه داشت، تصریح کرد:شهرداری ها نسبت به جداسازی آب شُرب از غیر شُرب در بحث نگهداری فضای سبز شهری، طی جدول زمانبندی مشخص اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: اصلاح شبکه آبرسانی در شهرها و روستاها در موارد و مکان هایی که نیاز به تعمیر و اصلاح دارد، به منظور جلوگیری از هدر رفت آب باید توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام شود.
استاندار سمنان با تاکید بر این مهم که توجه به طرح پساب و استفاده از فاضلاب از موارد دارای اهمیت استان است، گفت: برنامه های موجود در حوزه پساب و استفاده از فاضلاب به منظور توسعه صنعت در استان امری بسیار ضروری است که شهرداران شهرهای استان باید به این مهم توجه کنند.

نظر شما