شناسهٔ خبر: 50328094 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

مرگ دلخراش بانوی صخره نورد تبریزی

مرگ دلخراش بانوی صخره نورد تبریزی

“زیبا اقامی” کوهنورد ۴۲ ساله تبریزی، هنگام خروج از طناب برای اتصال به طناب دیگر، بر اثر خطا در ارتفاعات عینالی تبریز سقوط کرد و جان باخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایپنا: جواد دواتگر، همسر “زیبا اقامی” به تشریح جزئیات این فرجام تلخ پرداخت و گفت: همسرم روز سه شنبه، ساعت ۱۲ بعد از ظهر به همراه همنوردانش به منظور تمرین به کوه عینالی ( صخره ایلان اوچان) رفته و به دلیل نبود حمایت از پایین و در رفتگی طناب، از ارتفاع ۲۰ متری سقوط کرده و دو فرزند پنج و ۱۵ ساله خود محروم از مهر مادری ماندند.

همسرم نزدیک به پنج سال ورزش کوهنوردی را تداوم می داد و عضو باشگاه k2 بود؛ همچنین قرار بود هفته بعد برای گرفتن مدرک کوهنوردی به همدان عازم شوند و دیروز به منظور آخرین تمرین به سمت کوه ها رفتند و چهره خشمگین کوهستان، تراژدی غمگینی به نام ماتم و اندوهی جانکاه را بر دل ما و فرزندان مان حک کرد.

بی تردید همه کوهنوردان با عشق و علاقه به کوهستان سفر می کنند و مایل اند به سلامت به منازل خود بازگردند اما خطری بالفطره در این ورزش وجود دارد که گاهی چون یک دام مهلک عمل می کند و پای کوهنوردان را در این ورطه به گرفتاری و مرگ می کشاند.

متأسفانه بعد از فوت هر کوهنوردی تراژدی بزرگی در خانواده هایشان و جامعه آغاز می شود که پایانی ندارد اما طرز رفتار صحیح با آن و تحمل سختی های جبران ناپذیرش برای خانواده ها، دوستان و جامعه کوهنوردی بسیار حائز اهمیت است.

نظر شما