شناسهٔ خبر: 50328076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان عنوان شد ؛

روند واکسیناسیون در حوزه آموزش و پرورش استان، تسریع یابد

استاندار سمنان گفت: امر واکسیناسیون فرهنگیان، معلمان و دانش آموزان استان یکی از مباحث بسیار ضروری است که باید روند اجرای این ‌مهم تسریع یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با تاکید بر اینکه بحث واکسیناسیون کرونا در حوزه آموزش و‌ پرورش به صورت جدی دنبال شود، گفت: لازم است تا کسانیکه از واکسن کرونا استفاده نکردند، در کوتاهترین زمان ‌ممکن واکسینه شوند.
وی افزود: بالغ بر ۱۹ ماه است که با همه گیری ویروس کرونا، در بین ارتباط دانش آموز و خانواده با مدرسه و همچنین ارتباط دانش آموز با جامعه، فاصله افتاده است که این‌ مهم آسیب بسیار جدی برای این ۳ رُکن اصلی آموزش و پرورش به همراه خواهد داشت.
هاشمی با بیان اینکه از پتانسیل بهداشت یاران و مربیان بهداشت در بحث نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در مدارس و فضاهای آموزشی استفاده شود، تصریح کرد: تمام جامعه، بخصوص فرزندان ما در آموزش و پرورش، در بحث مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت در اولویت کاری قرار دارند و باید در این حوزه به صورت جدی و ویژه اقدام کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد، قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش، یکی از مترقی ترین قوانین‌ کشور است؛ عمومی نمودن مساله آموزش و پرورش، جلب و مشارکت مردم در این حوزه و نظارت مردم بر آن، از اهداف اصلی تشکیل این شورا بوده و خواهد بود که نیاز است توجه جدی به آن صورت گیرد.
استاندار سمنان ادامه داد: مردم زمانی در حوزه های مختلف مشارکت مطلوبی دارند که آشنایی با عملکرد درونی و برونی یک سازمان داشته باشند و نیاز است تا آموزش و پرورش نسبت به تحقق این مهم، اقدام کند.
وی همچنین اذعان داشت: در خصوص تامین وسایل دریافت آموزش مجازی همچون تبلت، نیاز است تا از ظرفیت خیرین استفاده کنیم؛ نباید دانش آموزی در استان به دلیل محرومیت و نداشتن تبلت، از تحصیل باز بماند.
هاشمی خطاب به دانشگاه های علوم ‌پزشکی استان، تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، ضرورت دارد تا دستورالعمل ویژه مقابله با کرونا در فصل سرما و شرایط برگزاری کلاس های حضوری، تدوین و ابلاغ شود.
وی خاطر نشان کرد: در بحث ایجاد نشاط اجتماعی و سواد حرکتی در بین دانش آموزان، به منظور افزایش نشاط و سلامت جسمی و همچنین سلامت روان، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با مشارکت آموزش و پرورش برنامه ویژه ای تدوین و اجرایی کنند.
استاندار سمنان در پایان گفت: در خصوص روز ۱۳ آبان، تاکید ریاست جمهور و اعضای ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، بر برگزاری این مراسم در محوطه باز مدارس و مراکز آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون حرکت است که دستورالعمل این مهم توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ابلاغ خواهد شد.

نظر شما