شناسهٔ خبر: 50327085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی علیه کرونا در سمنان به ۴۷ تا ۵۰ درصد رسید

سمنان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس در مناطق تابعه این دانشگاه حدود ۴۷ تا ۵۰ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جعفر جندقی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان سمنان در سالم یادگار امام(ره) استانداری افزود: جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشت درمانی سمنان بر اساس سامانه سیب ۴۳۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این‌جمعیت آماری ۸۲.۷ درصد جمعیت مشمول واکسناسیون دُز اول واکسن را دریافت کردند افزود: در دُز دوم نیز ۴۹.۶ درصد جمعیت تحت پوشش تاکنون واکسن زدند.

وی بیان کرد: در شهرستان های کم‌جمعیت‌ طرح پزشک خانواده فعال است و واحدهای سیار برای واکسینه جمعیت باقیمانده مراجعه خواهند کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه میزان بستری شدگان در مجموعه های درمانی تابعه این دانشگاه تا پایان یکم آبان ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۹ نفر است که ۱۰۹ نفر با تست قطعی مثبت کرونا بستری شدند، گفت:  ۲۸ بیمار با تست قطعی مثبت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

جندقی خاطرنشان کرد: روند ابتلا رو به کاهش است اما نیاز است تا در خصوص موارد سرپایی مراقبت صورت گیرد، ذخیره و تامین واکسن مورد نیاز مشکلی وجود ندارد.

پوشش ۸۳ درصدی دز اول واکسن کرونا در شاهرود و میامی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود هم در این نشست گفت: از تعداد جمعیت تحت پوشش این در شاهرود و میامی بر اساس سامانه ها ۲۸۰ هزار نفر است و تاکنون ۸۳ درصد جمعیت تحت پوشش بالای ۱۲ سال دانشگاه، دُز اول و ۴۶ درصد هر دو دُز واکسن را دریافت کردند که از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

رضا چمن ادامه داد: ۷۷ درصد جمعیت دانش آموزی تحت‌ پوشش دانشگاه نیز تاکنون یک دُز واکسن را دریافت کرده اند و در بحث ابتلا و سیر سرایت بیماری، طی ۴ هفته گذشته توقف در شیب نزولی مشهود است.

وی بیان کرد:  ۷۶ نفر بیمار با تست قطعی مثبت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری هستند که ۱۱ نفر در بخش آی‌سی‌یو تحت مقرابت قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر اینکه در شرایط شکننده و ناپایدار شیوع کرونا قرار داریم و نیاز است مراقبت ویژه ای در خصوص احتمال پیک‌های بعدی صورت گیرد، افزود: اهتمام جدی به پوشش همگانی واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی باید در دستور کار باشد.

به روزترین رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان سمنان

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی را شامگاه جمعه در سامانه ماسک اعلام کرد که تنها تغییر استان سمنان در آن تبدیل وضعیت آرادان از آبی به زرد بود و چهار شهرستان نارنجی باقی ماندند.

به گزارش ایرنا، در اعلام سامانه ماسک، همچنان شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان در وضعیت نارنجی کرونایی باقی ماندند. 

وضعیت زرد کرونایی شهرستان‌های مهدیشهر و سرخه نیز حفظ شد و تنها تغییر در استان سمنان تبدیل وضعیت آرادان از آبی به زرد بود. 

نظر شما