شناسهٔ خبر: 50326996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همه ابعاد حوزه تعلیم و تربیت در دماوند باید تقویت شود/ لزوم تغییر نگرش‌ها نسبت به ساختارهای آموزشی و پرورشی

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه دغدغه ما، تقویت همه ابعاد حوزه تعلیم و تربیت در این شهرستان است، گفت: نگرش‌ها باید نسبت به ساختارهای آموزشی و پرورشی تغییر یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، زهرا طاولی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند صبح امروز در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر کیلان ضمن قدردانی از همراهی و تعامل مجموعه مدیریت شهری اظهار کرد: برای تغییر و بهبود روند تعلیم و تربیت، باید نگرش‌ها نسبت به ساختارهای آموزشی، پرورشی و مدیریتی در همه بخش‌ها تغییر یابد.

وی گفت: سیستم تعلیم و تربیت در یک کشور، زمانی می‌تواند موفق عمل کند که تعامل خود را با مجموعه شهرداری و مدیریت شهری حفظ و تقویت نماید؛ در حوزه آموزشی بسیاری از کشورها، نگاه مطالبه‌گری منحصر وجود ندارد و همه به شکل شبکه‌ای در حال انجام امور مربوطه هستند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند بیان کرد: امروز نگاه ما در آموزش و پرورش، همدلی، تفکر سیستمی و علمی و اسلامی در مدیریت این حوزه است.

طاولی با بیان اینکه دغدغه ما تقویت همه حوزه‌های تعلیم و تربیت در شهرها و روستاهای شهرستان دماوند است، اضافه کرد: امروز دیگر سیستم‌های سنتی پاسخ‌گوی نیازها نیستند، چراکه با ادامه این روند نمی‌توان مدیران موفقی در آموزش و پرورش برای کشور تربیت کرد و در این راستا، لازم است که نگاه عادلانه‌ای نسبت به تمام مناطق داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه نه تنها باید نخبگان و دانش‌آموزان تیزهوش را جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی در آموزش و پرورش شناسایی کنیم، عنوان کرد: امروز باید اولیا را در کنار سیستم آموزش و پرورش ببینیم و به تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان و خانواده بها دهیم؛ شرایط دوران کرونایی باعث شد که دیوارهای مدارس و کلاس‌ها فرو ریزد و خانواده‌ها از طریق فضای مجازی در کلاس‌های درس حضور و مشارکت یابند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند اضافه کرد: هر چند بسترهای استفاده از فضای مجازی قبل از دوران کرونا به طور رسمی و عمومی وجود نداشت، اما امروز باید از این ظرفیت به وجود آمده به خوبی استفاده کنیم و این امر نیازمند همراهی شورای اسلامی شهر و شرکت مخابرات و سایر ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای تقویت همه جانبه در امور تعلیم و تربیت است، چراکه ما به این ترکیب و تغییر نگرش نیاز داریم. 

طاولی خاطر نشان کرد: مسؤولان و مردم شریف شهر کیلان همواره نسبت به آموزش و پرورش اعتماد داشته و دارند، ولی باید تلاش کنیم که از حیث تخصصی بودن حوزه آموزش، به یکدیگر اعتماد کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/

نظر شما