شناسهٔ خبر: 50326542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار مازندران:

سرمایه گذاری در ورزش مازندران، دستاورد بین المللی دارد

احمد حسین زادگان، گفت: هزینه برای ورزش مازندران سرمایه ای است که دستاوردی بین المللی و مضاعف برای کشور به ارمغان می آورد. ‎

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان در دیدار با خانواده علی اکبر یوسفی، قهرمان فوق سنگین کشتی فرنگی جهان در بابل افزود: قهرمانان مازنی با کسب مدال های خوش رنگ طلا ثابت کرده اند که سرمایه گذاری برای ورزش استان  زمینه ساز دستاوردهای ملی و بین المللی است.
وی افزود: هر مبلغی که در حوزه زیرساخت های ورزش مازندران هزینه شود در کوتاه مدت مردم لذت این سرمایه گذاری را خواهند چشید که مسابقات جهانی کشتی نروژ بخشی از این افتخارات است.
وی بیان کرد: شناسایی استعداد های نهفته کشتی مازندران یک امر ضروری است که دلسوزان این ورزش باید با جدیت بدنبال آن باشند تا جوانان خوب ورزشی ما به هرز نروند.
حسین زادگان اظهار داشت: هر چند آکادمی و خانه کشتی برای کشف استعدادها فعال می باشند اما فیزیک بدنی و هوش بالای جوانان مازنی این استان را به قطب کشتی جهان تبدیل کرده است که استعدادهای فراوان آن باید بیشتر شناسایی شوند.
وی در بخش دیگری به نقش خانواده های این ورزشکاران اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید بیشتر زحمات خانواده های پهلوانان را در کنار مربیان آنان برجسته کنند چون نقش خانواده ها در قهرمانی و تداوم آن ممتاز می باشد.
استاندار مازندران از مسئولان شهرستانی که برای موفقیت قهرمان علی اکبر یوسفی تلاش کردند، قدردانی کرد.
علی اکبر یوسفی فرنگی کار بابلی وزن ۱۳۰ کیلوگرم با شکست کشتی گیر روسی در فینال مسابقات نخستین مدال طلای تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی ایران را در نروژ کسب کرد.
علی‌اکبر یوسفی با حضور در فینال نام خود را به عنوان نخستین فینالیست در سنگین وزن کشتی فرنگی ثبت کرد و با کسب مدال طلا به عنوان نخستین طلایی کشتی فرنگی در ۶۰ سال گذشته در پیکارهای جهانی شگفتی‌ساز شد. در این وزن پیش از این بشیر باباجانزاده با کسب مدال برنز در جهانی ۲۰۱۱ استانبول موفق به اولین و آخرین مدال سنگین وزن کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی شده بود. در المپیک نیز در سنگین وزن، کشتی ایران موفق به کسب مدال نشده است.

نظر شما